PDA

View Full Version : Mikä on Muhammedin osuus palautuksessa?

LudwigFinland
12-17-2008, 08:33 AM
Hei, ja terveisä Kuopion seurakunnasta !Minua kiinnostaa tietää mikä on apostoleiden tai profeetan kanta, "profeetta" Muhamediin?Mikä hän oli, ja mikä tarkoitus hänellä oli?En löytänyt mistään mitään kirjoitusta tai kirkon virallista kantaa...jos edes joku epävirallinen kanta olisi olemassa, sillä itselläni ei ole mitään tietoa ko. historian henkilöstä.Jotenkin on tullut sellainen kuva että sillä oli Wycliffen tai Lutherin tapainen uskonpuhdistajan merkitys...Mutta laittakaa omia käsityksiä tai joku linkki josta saa tietoa.

Maya
12-17-2008, 08:41 AM
Todella hyvä kysymys, mutta en osaa lainkaan vastata ei hajuakaan... Osaatko englantia? Jos et voin kysyä tuon englanniksi pääforumissa niin saadaan tietää! Olen itse oikeastaan miettinyt samaa asiaa. Luulen hänen ja Lutherin olleen hyviä ihmisiä joiden tarkoituksena ehkä olikin valmistaa tietä herralle.Jos annat luvan kysyn tuolta enemmän tietäviltä. Jos et halua kysyä itse.Terkkuja Kuopioon... onkos kalakukkoja saatavilla??

Unski1
12-17-2008, 10:09 PM
En osaa yhdistää Muhamedia suoraan palautukseen, mutta olen kuullut erään puheen profeetta Hinkleyltä, kun hän puhui monista suurista uskonnollisista johtajista ja sanoi, että Jumala valmistaa heidän kauttaan ihmisiä tulemaan paremmiksi Hänen lapsikseen. He opettavat monia tärkeitä moraaliin ja puhtauteen liittyviä asioita jotka tekevät ihmisistä parempia. Evankeliumin täyteys ei voi saavuttaa kaikkia ihmisiä tämän elämän aikana, joten myös Muhamedin kaltaisia opettajia tarvitaan.Hei, ja terveisä Kuopion seurakunnasta !Minua kiinnostaa tietää mikä on apostoleiden tai profeetan kanta, "profeetta" Muhamediin?Mikä hän oli, ja mikä tarkoitus hänellä oli?En löytänyt mistään mitään kirjoitusta tai kirkon virallista kantaa...jos edes joku epävirallinen kanta olisi olemassa, sillä itselläni ei ole mitään tietoa ko. historian henkilöstä.Jotenkin on tullut sellainen kuva että sillä oli Wycliffen tai Lutherin tapainen uskonpuhdistajan merkitys...Mutta laittakaa omia käsityksiä tai joku linkki josta saa tietoa.

LudwigFinland
12-19-2008, 07:03 AM
Todella hyvä kysymys, mutta en osaa lainkaan vastata ei hajuakaan... Osaatko englantia? Jos et voin kysyä tuon englanniksi pääforumissa niin saadaan tietää! Olen itse oikeastaan miettinyt samaa asiaa. Luulen hänen ja Lutherin olleen hyviä ihmisiä joiden tarkoituksena ehkä olikin valmistaa tietä herralle.\r\nJos annat luvan kysyn tuolta enemmän tietäviltä. Jos et halua kysyä itse.\r\n\r\nTerkkuja Kuopioon... onkos kalakukkoja saatavilla??\r\n\r\nJuu, saa kysyä englanninkieliseltä forumilta. En edes tiedä miten tuo Muhammed/Mohammed kirjoitetaan, mutta tuonnepäin. Ja kyllä englannin ymmärtäminen on ihan ok, jos esim löytyy linkki,tosin varmasti paljon on sanoja joita en tunne, joita voinen joutua kysymään tai etsimään.\r\n\r\nKiitos myös Unskille vastauksesta.\r\n\r\nJa kyllä kalakukkoja saa ympäri vuoden ja vuodesta toiseen :rolleyes:\r\nTosin maailman parhaat lohikukot tekee appini. :)

Maya
12-20-2008, 12:12 AM
En nyt ehdi kääntämään, mutta jos tarvit kääntäjää niin sano... tässä linkki:\r\nhttp://www.lds.net/forums/lds-gospel-discussion/16654-interesting-question.html#post303394

Mikael
12-21-2008, 04:16 PM
Tavallaan Muhammed palautti. Islamismi syntyi n. 600 jKr. Silloin kristikunta oli jo mennyt harhaan, koska apostolinen kirkko oli hävinnyt. Muhammed palasi Abrahamin aikaan, mutta ei hän tietenkään palauttanut Kristuksen kirkkoa. Sikäli on erikoista, että he pitävät Kristusta suurena profeettana.

Maya
12-21-2008, 04:55 PM
Minusta on myös mielenkiintoista, että Vaikka heille Jeesus on profeetta he eivät voi uskoa hänen olleen Jumalan poika.\r\nVoisiko Islamilaiset ajatelle kuuluvan samaan ryhmään Juutalasiten kanssa eli siis niihin jotka eivät usko ennen, kuin näkevät sitten maailman lopussa?

Maya
12-29-2008, 06:21 PM
Kysyin siis tätä tuolla englannin kieleisessä aj tässä on yksi erinomainen vastaus mielestäni:\r\nPosted by: rameumptomOn: 12-28-2008 08:25 PM Pres Brigham Young and Pres Spencer W. Kimball stated that Mohammed and others were inspired by God to teach the things they did. Their job was not to restore all truths, but to provide higher truths to the peoples they were over (see Alma 29:8). Northern Africa and much of the Arabian peninsula were led by pagan gods and no code of ethics. Islam provided a way to bring these people closer to the truth - including a deep respect for Jesus as prophet. Only one church has the authority and fullness to offer celestial glory and exaltation. But in D&C 76, we find that the Terrestrial are not enemies of God, but are children of Christ. Those who lead people from a telestial to a terrestrial glory are honorable men of the earth, not followers of Satan. Deceived to an extent? Sure, why not (aren''t we all?). But they are good people with good teachings that merit a level of salvation.\r\n\r\nSano jos tarvitset käännöksen...