PDA

View Full Version : Unet

Aito tyyppi
05-08-2010, 08:25 PM
Unien näkemisellä ei liene kummempaa merkitystä kuin se, että aivot järjestelevät asioita REM-unen aikana, jolloin nähdään unta.

Minulla on toistunut kymmeniä tai satoja kertoja elämäni aikana uni, jossa juoksen ihan hullunlailla pakoon jotain. En tiedä mikä tai mitä se on, mutta todella kovaa vauhtia tuossa samana toistuvassa unessa menen. Juoksen itseni läkähtymispisteeseen asti ja silloin yleensä herään. Unessa tapahtuma-ajankohta on aina myöhäinen ilta tai yö. Mitään muuta outoa tuossa ei ole kuin se, että se on toistunut niin monta kertaa.

Maya
05-08-2010, 08:42 PM
Minä taas tiedän, että näen unia, jotka on tarkoitettu minulle ohjaukseksi ja tiedoksi. Olen nähnyt mm kuinka tapaann mieheni.. suht yksityiskohtaisestikin. Olen myös monia kertoja saanut varoituksia etukäteen, mutta sillon en yleensä muista mistä minua on varoitettu.
Erään unen muistan lapsuudestani. Oli kuollut ja minua kannettiin Museonkirkon (Finlansia taloa vastapäätä oleva museokirkko) luona arkusssa Porthania oli takanamme, kun nouisin istumaan arkussa ja yritin sanoa että en minä ole kuollut. Äitioni painoi minut hellasti takaisin arkkuun ja sanoi että kyllä sinä olet kuollut, makaa vaan rauhasssa. Ympärilläni käveli koko suku itkien ja valittaen mustiin pukeutuneina, lapsilla oli kesä vaatteet. Sillon minä nousin seisomaan arkussa ja huusin: en minä ole kuollut! Suku katsoi minua vihaisesti ja huusi: kyllä olet ja monet kädet yrittivät tarttua minuun painaekseen minut takaisin arkkuun hyppäsin kuitenkin kadulle ja aloin juosta katua, joka menee samaan suuntaaan kuin Mannerheimintie... ja koko hautasaattue juoksi perässäni ja huusi : olet kuollut tule takaisin... olet kuollut!
Näin unen joskus 5-7 vuotiaana ja muistan, kuinka se pelotti minua taisin kömpiä keskellä yötä vanhempieni viereen. Olen myöhemmin tullut siihen tulokseen, että se oli enne minun MAP kirkkkoon liittymisestäni.
Kirjoitan toisella kertaa muita uniani.

Aito tyyppi
06-16-2010, 07:45 PM
Täytyy tunnustaa, että olen nähnyt MAP-kirkosta unta. Myönnettäköön unella olleen suuren vaikutuksen aikoinaan oman kiinnostukseni heräämiseen. Olin ennen tuota unta ollut vähäisessä määrin kiinnostunut, mutta se antoi kipinää jollain lailla.

Jos oikein muistan niin kai profeetatkin ovat nähneet merkityksellisiä unia.

Tämä nyt ei uniin suoranaisesti liity, mutta olen käynyt mielessäni paljonkin läpi ajatusta siitä mikä voisi olla totuus ja mikä voisi olla pohjimmainen selitys olemassaolollemme. Tiedän MAP-kirkon kannan ja opetuksen tuohon asiaan. Miten sitä nyt sanoisi. Olen kai jonkinlaisessa summailu ja sulatteluvaiheessa asian suhteen. Alma 32 käy aika usein mielessä, kun totuutta ajattelen.

Maya
07-02-2010, 05:25 PM
Tuo siemen vertaus Almas 32sessa on aina ollut minun lemppareitani.

Mita uniin tulee niin monet näkevät unia mutta harvempi ymmärtää niitä. minä näen tavallisia unia mutta näen myös noita miksi niitä sanoisi jumalallisia unia ja niiden näkemisessä/kokemisessa on suuri ero. Useimmiten tiedän millon olen nähnyt minkin laisen unen. Raivostuttavinta on kun tietää nähneensä tärkeän enneunen mutta ei muista millainen se oli, mitä tapahtui.
Kaikilla kirkossa on oikeus henkilökohtaiseen jumalalliseen johdatukseen, mutta vain kirkon johtaja saa johdatusta kirkkoa varten... eli jos joku 70 sanoo nähneensä jonkun unen miten kirkossa olisi tehtävä hän ei voi alkaa sitä saarnaamaan, vaikka se olisi kuinka tärkeä ja selvä. Joko kirkon johtaja saa innoitusta samasta asiasta tai sitten innoitusta asettaa ko henkilö sellaiseen asemaan että hän voi siitä johtaa kirkkoa siltä osin profeetan suostumuksella.
Myös kirkon ulkopuoleiset voivat saada innoitusta unin tai ajatuksin. Jumalan valo voi avartaa ihmismieliä ymmärtämään jotakin mitä he eivät ennen ole ymmärtäneet.