PDA

View Full Version : Kirkon nimi

Maya
03-20-2010, 10:23 PM
Huomasin että olen tainnut kirjoitta Englanniksi kirkon nimen usein väärin! Englanniksi se siis on: The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints.... minulla tahtoo väliviiva jäädä pois sekä tulla iso D... :eek: :o

Maya
03-30-2010, 02:17 PM
No laitanpa lisää kirkon nimestä...
MIKSI kirkon nimi on se mikä se on?:
#
OL 115: 3-4
3 sekä uskollisille palvelijoilleni, jotka ovat minun kirkkoni korkeasta neuvostosta Siionissa, sillä siten sitä on kutsuttava, ja kaikille Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkkoni vanhimmille ja kansalle hajallaan koko maailmassa;
4 sillä näin kirkkoani on kutsuttava viimeisinä aikoina, nimittäin Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkoksi.
#
OL 128: 21, 24
21 Ja vielä: Jumalan äänen vanhan isä Whitmerin huoneessa Fayettessa Senecan piirikunnassa ja eri aikoina ja eri paikoissa kaikkien tämän Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon matkojen ja ahdinkojen aikana! Ja Mikaelin, ylienkelin, äänen; Gabrielin ja Rafaelin ja monien enkelien äänen Mikaelista eli Aadamista aina nykyiseen aikaan asti kaikkien julistaessa taloudenhoitokautensa, oikeutensa, avaimensa, kunniansa, ylhäisyytensä ja kirkkautensa ja pappeutensa voiman; antaen rivin rivin päälle, käskyn käskyn päälle; täällä vähän ja tuolla vähän; lohduttaen meitä julistamalla sitä, mikä on tuleva, vahvistaen toivomme!
• • •
24 Katso, Herran suuri päivä on käsillä; ja kuka voi kestää hänen tulemisensa päivän ja kuka voi seistä horjumatta, kun hän ilmestyy? Sillä hän on niin kuin kuonanpolttajan tuli ja niin kuin pesijän saippua; ja hän istuu kuin hopean kuonan polttaja ja puhdistaja; ja hän puhdistaa Leevin pojat ja tekee heidät puhtaiksi kuin kulta ja hopea, niin että he voivat uhrata Herralle uhrin vanhurskaasti. Uhratkaamme sen tähden kirkkona ja kansana ja myöhempien aikojen pyhinä Herralle uhri vanhurskaasti; ja esittäkäämme hänen pyhässä temppelissään, kun se on valmistunut, kirja, joka sisältää muistiinmerkinnät kuolleistamme ja joka on kaiken hyväksymisen arvoinen.
#
OL 121: 33
33 Kuinka kauan voi virtaava vesi pysyä epäpuhtaana? Mikä voima estää taivaita? Yhtä hyvin ihminen voisi ojentaa heiveröisen käsivartensa pysäyttääkseen Missourivirran säädetyn juoksun tai kääntää sen ylävirtaan kuin estää Kaikkivaltiasta vuodattamasta atietoa alas taivaasta myöhempien aikojen pyhien päälle.
#
OL 127: 12
12 Katso, minä rukoilen Jumalaa, että te kaikki pelastuisitte. Ja minä allekirjoitan teidän palvelijananne Herrassa, Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon profeettana ja näkijänä.
#
OL 135: 3
3 Joseph Smith, Herran profeetta ja näkijä, on tehnyt enemmän ihmisten pelastamiseksi tässä maailmassa kuin kukaan toinen ihminen, joka koskaan on siinä elänyt — paitsi ainoastaan Jeesus. Lyhyessä kahdenkymmenen vuoden ajassa hän on tuonut julki Mormonin kirjan, jonka hän käänsi Jumalan lahjan ja voiman avulla, ja hänen ansiostaan se on julkaistu kahdella mantereella; on lähettänyt ikuisen evankeliumin täyteyden, jonka se sisälsi, maan neljään ilmansuuntaan; on tuonut julki ne ilmoitukset ja käskyt, jotka muodostavat tämän Opin ja liittojen kirjan, sekä monia muita viisaita asiakirjoja ja ohjeita ihmislasten hyödyksi; koonnut monta tuhatta myöhempien aikojen pyhää, perustanut suuren kaupungin ja jättänyt jälkeensä maineen ja nimen, joita ei voida hävittää. Hän oli suuri eläessään ja suuri kuollessaan Jumalan ja kansansa silmissä; ja kuten useimmat Herran voidelluista muinaisina aikoina, on sinetöinyt elämäntehtävänsä ja työnsä omalla verellään; ja samoin on hänen veljensä Hyrum. Eläessään he olivat yhtä, ja kuollessaan he olivat yhdessä!
#
OL 136: 2
2 Koko Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon kansa ja ne, jotka matkaavat heidän kanssaan, järjestäytykööt komppanioiksi liitoin ja lupauksin noudattaa kaikkia Herran, meidän Jumalamme, käskyjä ja säädöksiä.

Mikä sitten oli Jeeuksen krsituksen Kirkko?
#
Alma 6: 1-6
1 Ja nyt tapahtui, että kun Alma oli lakannut puhumasta Sarahemlan kaupunkiin perustetun seurakunnan väelle, hän asetti pappeja ja vanhimpia johtamaan ja valvomaan seurakuntaa panemalla kätensä heidän päällensä Jumalan järjestyksen mukaisesti.
2 Ja tapahtui, että jokainen, joka ei kuulunut kirkkoon ja joka teki parannuksen synneistään, kastettiin parannukseen ja otettiin vastaan kirkkoon.
3 Ja tapahtui myös, että jokainen, joka kuului kirkkoon ja joka ei tehnyt parannusta jumalattomuudestaan ja nöyrtynyt Jumalan edessä — tarkoitan niitä, jotka olivat ylpistyneet sydämensä kopeudessa — hylättiin, ja heidän nimensä pyyhittiin pois, niin ettei heidän nimiään luettu vanhurskaiden nimien joukkoon.
4 Ja näin alettiin lujittaa seurakunnan järjestystä Sarahemlan kaupungissa.
5 Nyt minä tahdon teidän ymmärtävän, että Jumalan sana oli vapaasti kaikkien kuultavissa, niin ettei keneltäkään kielletty oikeutta kokoontua kuulemaan Jumalan sanaa.
6 Mutta Jumalan lapsia käskettiin kokoontumaan usein yhteen ja liittymään paastoon ja voimalliseen rukoukseen niiden sielun hyvinvoinnin puolesta, jotka eivät tunteneet Jumalaa.
#
Moosia 25: 19-22
19 Ja tapahtui, että kuningas Moosia salli Alman perustaa seurakuntia kautta koko Sarahemlan maan ja antoi hänelle vallan asettaa pappeja ja opettajia jokaiseen seurakuntaan.
20 Ja näin tehtiin, koska ihmisiä oli niin paljon, ettei yksi opettaja voinut heitä kaikkia hallita; eivätkä he kaikki voineet kuulla Jumalan sanaa yhdessä kokouksessa;
21 sen tähden he kokoontuivat yhteen eri joukkoina, joita kutsuttiin seurakunniksi; jokaisella seurakunnalla oli pappinsa ja opettajansa, ja jokainen pappi saarnasi sanaa sen mukaan kuin Alman suu hänelle puhui.
22 Ja niin, vaikka olikin monta seurakuntaa, ne kaikki olivat yksi kirkko, niin, nimittäin Jumalan kirkko; sillä missään seurakunnissa ei saarnattu mitään muuta kuin parannusta ja uskoa Jumalaan.
#
3. Nefi 27: 8
8 Ja kuinka se olisi minun kirkkoni, ellei sitä kutsuta minun nimelläni? Sillä jos jotakin kirkkoa kutsutaan Mooseksen nimellä, silloin se on Mooseksen kirkko; tai jos sitä kutsutaan jonkun ihmisen nimellä, silloin se on jonkun ihmisen kirkko; mutta jos sitä kutsutaan minun nimelläni, silloin se on minun kirkkoni, jos on niin, että he ovat rakennetut minun evankeliumilleni.
#
Moroni 6: 5
5 Ja seurakunta kokoontui usein yhteen paastoamaan ja rukoilemaan ja puhumaan keskenään sielujensa parhaasta.