PDA

View Full Version : heippa

rosas
02-06-2010, 09:02 AM
minä tässä olen uusi näillä sivuilla, olen positivinen ihminen joka etsii uusia hasteita. olen myös uskossa Jeesuksen mutta seurakunta vielä puuttuu. :)

mikael
02-06-2010, 09:33 AM
Tässä olisi tuhti paketti tutustumista varten. Olen ollut 50 vuotta jäsen ja todella kiitollinen siitä, että minut löydettiin ja sain opetusta. En olisi keksinyt ajatella uudella tavalla kristinuskoa ilman, että minut autettiin alkuun.
Tämä on kirkkomme virallinen sivusto suomeksi niille, jotka haluavat tutustua siihen, mistä on kysymys:
http://www.mormon.org/learn/0,8672,955-19,00.html
Tässä ovat myöhemmät ilmoitukset:
http://scriptures.lds.org/fi

Tässä ovat kirkon viralliset Suomen sivut:
http://www.mormonit.fi

Maya
02-06-2010, 09:40 AM
Tervetuloa tänne keskuteluun. Siitä vaan rohkesti keskustelemaan. Ei tarvitse keksustella vain mormonismista tai edes uskonnosta. Positiivinen keskustelu on aina hauskaa.

lulu
02-06-2010, 01:10 PM
Hei rosas,

tervetuloa joukkoon, täällä on oikein ystävällinen ilmapiiri.

En ole minäkään mormoni, mutta tänne on ihan mukava kirjoitella ajatuksiaan raamatun teksteistä.

terveisin lulu

mikael
02-06-2010, 01:23 PM
minä tässä olen uusi näillä sivuilla, olen positiivinen ihminen joka etsii uusia haasteita. Olen myös uskossa Jeesuksen, mutta seurakunta vielä puuttuu. :)
Noin kirjoitit (vaikka hiukan korjailin kirjoitusvirheitä. Ne eivät ole olennaisia vaan asia, josta keskustellaan. Kirjoita niin kuin haluat virheistä välittämättä). Olisi hyvin mielenkiintoista saada tietää, mitä haluat tietää ja mitä jo nyt tiedät tästä kirkosta. Me jäsenet olemme hyvin kiinnostuneita keskustelemaan jokaisen kanssa, jota uskontomme kiinnostaa.

Unski3
02-07-2010, 04:27 PM
minä tässä olen uusi näillä sivuilla, olen positivinen ihminen joka etsii uusia hasteita. olen myös uskossa Jeesuksen mutta seurakunta vielä puuttuu. :)

Uusia keskustelijoita todella kaipaammekin. Kun olet uskossa Jeesukseen, niin meillä on jo paljon yhteistä. Toivon sinun viihtyvän kanssamme. Haluamme myös kertoa omasta uskostamme. Viihtyisiä hetkiä palstalla minunkin puolestani.

rosas
02-08-2010, 12:30 PM
löysin nämä sivut netistä, ja aloin lukea aika mielen kiintoista. olisi kiva jos löytyisi seurakunta jossa saisi uusia ystäviä. olen 51 vuotta vanha asua yksin olisi kiva jos olisi juttu seura. sanota että elämä on kova, minulle kävi vähän huonosti vammauduin ja jouduin pyörätuolin, mutta elämä jatkuu.;) onneksi olen löytänyt raamatun ja saanut lohtua,:)

Maya
02-08-2010, 02:04 PM
Kun rullaat alas tätä linnkiä : http://mormonit.fi/ niin näet Suomen kartan ja siitä voit etsiä lähimmän paikan. Voit myös tuolla sivustolla ilmoitta, että toivot läheteyssaarnaaajien käyvän kotonasi ja vaikka tuovan ilmaisen Mormonin Kirjan. He ovat hyvää juttuseuraa (ehkä hieman nuoria tosin) ja voivat auttaa sopivan muunkin juttuseuran löytymisessä. Meillä on joitakin rullatuolia käyttäviä henkilöitä seurakunnissamme. Joskus elämä on tosi koettelevaa kiva kun olet niin positiivinen. Eräs rullatuolia käyttävä hyvä veli meni jonkin aikaa sitten naimisiin erään Etelä-Amerikkalaisen naisen kanssa. On tosi kiva nähdä heidät aina kappelissa ja kuinka kivasti hänen vaimonsa lapset edelliesetä avioliitosta aina ovat auttamassa jos tarvitaan ja pienin istui sylissä. En nyt muista oliko heillä omiakin lapsia, mutta todella hieno perhe. :)

rosas
02-11-2010, 07:26 AM
on taas ihana päivä on ihana tuntea kun JEESUS ON KANSANI. PYYSIN JUURI IHMISIÄ KÄYMÄÄ LUONANI, JOTKA OVAT MORMONEJA, SAA NÄHDÄ KOSKA TULE. ODOTAN TODELLA KOVASTI. MUULLA ON LÄHIN PAIKKA MARJANIEMI. SAA NÄHDÄ USKALANKO MENNÄ SEURAKUNTA ?:):)

Maya
02-11-2010, 11:11 AM
Kiva pidä meidät ajan tasalla. :) Marjaniemen kappeli on ihan ok ja porukka tavallista = kaikki juoksee omiin tehtäviinsä aamulla ja uudesta voi tuntua oudolta, joskus jopa hylätyltä... mutta kyllä se siitä! Käytävä sisällä on vähän kapee.. vanha kappeli, mutta huoneet on aika tilavia, iso sali. Ennen pidettiin vaarnakonferanssit siellä. Siellä on myös ainakin ollut usein kaikenlaisia mielenkintoisia kokouksia kirkkoajan ulkopuolella. Hyviä veljiä löytyy!

rosas
03-13-2010, 02:08 PM
täällä taas olla tässä juuri luen raamattua ja kuuntelen mitä asia Jeesuksella on. on ihana tuntea kun hän on läsnä, olisi kiva jos olisi seurakunta jossa voisi puhua mitä Jeesus on tehnyt. olen se verran ujo että ei oikein osaa mennä mihinkä. kun ei oikein ole sellaista kaveria. :mad: no onneksi on silti Jeesus joka on kanssa joka hetki. että tämmöistä näin iltapäivällä, ja kaikille oikein paljon Jumalan siunausta.

Unski3
03-13-2010, 03:39 PM
Olet sydämellisesti tervetullut keskustelemaan tälle palstalle. On hyvä kuulla, että Raamattu ja Jeesus Kristus ovat sinulle erityisen tärkeitä. Se onkin hyvä lähtökohta keskusteluille. Meillä on tilaisuus todistaa Kristuksesta joka kk. ensimmäisenä sunnuntaina ns. sakramentti- ja todistuskokouksissa. Siellä ei tarvitse ujostella, koska kaikki ovat ihan tavallisia ihmisiä.

rosas
03-14-2010, 10:38 AM
siunausta kaikille ja hyvää sunnuntai päivää. on taas ihana päivä, minulla on ylistys mieli koska Jeesus on läsnä. luen juuri mormoni kirja, siellä on todella paljon asia. tämä on aivan uutta lukemista tuntuu kun luke että Jumala on läsnä. luen juuri nefi 31 eli siinä on kaste asia, se on jo suurempi asia, nyt jatkan lukemista koska pitää oppia paljon asioita että tämmöistä nyt siunausta heippa;):)

Unski3
03-14-2010, 04:48 PM
Hienoa, että olet löytänyt Mormoninkirjasta noita suurenmoisia asioita. Aikanaan meitä kehotettiin lukemaan ensin kolmas Nefi. Alman kirjassa ja sitä ennenkin on paljon sodista ja historiasta joka ei aina ole niin hengellistä, vaikka sekin on kirjoitettu tuleville sukupolville varoitukseksi jumalattomuuden seurauksista. Toivon sinulle hyviä lukuhetkiä. Olen itse lukenut MK:n monta kertaa ja aina siitä löytää uusia opetuksia. Ennen kaikkea kirja on toinen todistus Kristuksesta.

rosas
03-15-2010, 11:50 AM
hallelujaa Jeesus kuuli minun rukouksen, nyt tulee vieraita minulle iltapuhtella noin klo 19,oo odotan oikein innolla, uskon että meillä löytyy sama sävel.koska uskon että Jumala on läsnä. tahdon olla vilpitön näissä asioissa koska tahdon olla lähellä Jeesusta hän on minulle numero yksi. vaikka istun pyörätuolissa minä en ole katkera, kun vammauduin niin saan olla todella lähellä Jumalaa. ainut ystävä joka minulla on. kun aloin puhua näistä Jeesus asioista niin kaverit lähti ympäriltä. ja sanoivat tyhmä mikä tyhmä mihin sinä tarvitset Jeesust. että tämmöistä. välillä olen todella surullinen ystävien puolesta kun näke kun viina tuhoa heitä. siksi olen kiitollinen Jeesukselle että hän pelasti minut, muuten olisin samalainen viina määen mies. vielä kerran kiitos Jeesus kun löysit minut..:D ja nyt paljon terkkuja kaikille..:p

Maya
03-15-2010, 02:50 PM
Tapahtui niin tai näin rosas... olet hieno ihminen! On vain ikävää että joskus meidän on todella kohdattava seinä ennen, kuin tajuamme kääntyä ja joskus se rysähtää todella kovasti. Olen iloinen, että olet tavallaan saanut uuden mahdollisuuden. Samoin, kuin mieheni, jonka vauhtia piti hiljentää putoamisella.
MAP kirkon oppi on selkeä ja jalat maassa oleva. Se on jollakin tavoin tavattoman vahva, se ei huoju virtausten mukaan, vaan siihen voi luottaa, koska se psysyy iankaikkisesti.
Hengessä mukana.
http://www.youtube.com/watch?v=dIgbz5P5n58

rosas
03-15-2010, 06:59 PM
no niin mormoni veljet kävi kylässä, meillä oli aika hauska, minä sain koti läksyn. me sovitti uusi tapaminen keskiviikosi klo 19,30 olimme aika lailla samoilla linjoilla oli ihana rukoilla kun oli uskovia. minä sain aika lailla varmutta asian, uskon että minusta tulee kirkon jäsen vaikutta kovasti siltä, mutta kaikki on Jumalan kädessä, minä rukoilen kovast asian puolesta. ja nyt sanon hyvää yötä Jeesus myötä..:D

rosas
03-24-2010, 01:33 PM
nyt käyn kastella 10 /4 minulle tuli suuri varmuus siitä että tahdon kuulua mormoni kirkon. olin kirkossa ja tunsin kun pyhä hengi oli läsnä.:D kotona on keskusteltu asioista paljon ja varmuus lisänty aina vaan. ei voi sanoa kun että Jeesus elää.:p ja nyt kaikille paljon siunausta:D:D

lulu
03-24-2010, 01:52 PM
Sinähän nopeasti toimit rosas :)

Johanneksen evankeliumi:
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Kerro tapahtumistasi tänne foorumiin vielä jatkossakin. Olen kiinnostunut kuulemaan.

Maya
03-25-2010, 09:40 AM
nyt käyn kastella 10 /4 minulle tuli suuri varmuus siitä että tahdon kuulua mormoni kirkon. olin kirkossa ja tunsin kun pyhä hengi oli läsnä.:D kotona on keskusteltu asioista paljon ja varmuus lisänty aina vaan. ei voi sanoa kun että Jeesus elää.:p ja nyt kaikille paljon siunausta

Onnitelut, täältä Temppelin varjosta, hyvästä päätöksestä! Näin on kun Henki todistaa, sen todistus puhuu suoraan sydämeen. Tunnen kirjoituksessasi samaa voimaa, jota on tmsänkin todistuksessa. Herramme tarvitsee vahvoja miehiä ja todistajia tänäpäivänä.
On aika jännää toi, että sen van tietää... itselleni tapahtui samoin... tiesin heti alusta asti, eikä tuo tunne sen jälkeen ole vaihtunut.:)

rosas
03-29-2010, 01:17 PM
olen nyt ollut kahdessa kokouksessa ja tunnen kun Jumala on lähellä ihan kun se puhuisi muulle, minulla on oikein ylistys mieli. tuntuu kun olisi kuulunut aina tähän kirkon. todella ihana kirkko ihmiset ovat todella ystävällisiä.:D:p täytyy sanoa että Jeesus kristus elää:D myös kaikille paljon terkkuja:)

rosas
04-17-2010, 10:07 AM
no niin kastella olla oltu, ja nyt olen yksi teistä. kiitos kuuluu Jeesukselle hän ohjasi minut seurakunta joka on minusta tosi ihana. nyt kaikille hyvää kevättä..Jeesus elää :D:D

lulu
04-17-2010, 07:38 PM
Tänään minä ajattelin, että olisi kiva, jos rosas vielä kertoisit kuulumisiasi.

Sitten sinun viestisi oli tähän tullutkin.

Mukavaa kuulla, että olet onnellinen.

Maya
04-18-2010, 04:56 PM
Tervetuloa rakas veli. Tulin miltei kstetilaisuuteesi, mutta kukaan ei tiennyt aikaa... joten oli mukana hengessä.
Täällä voi aina kysyä kaikenlaista ja kiva kuulla kuulumisia aina välillä. Oikeen siunattua jatkoa !! :)

rosas
04-19-2010, 01:21 PM
kyllä tänä on ihana ilma aurinko paista, olen lukenut sana kohta koko päivän, on hirve sanan nälkä,että tämmöistä kaikille paljon terkkuja..:p:D

T.S
04-25-2010, 05:25 AM
Hei Rosas! On kiva lukea kuulumisiasi. Minä liityin kirkkoon n.1,5 vuotta sitten ja täytyy sanoa että enpä ole päätöstäni katunut.Kirkko antaa todella paljon, kun vain haluamme vastaanottaa kaiken sen jota se tarjoaa. :)

Unski3
04-25-2010, 07:43 PM
Olen iloinen puolestasi tekemästäsi valinnasta. Olet tervetullut joukkoomme. Minä olen pitkän tien kulkija. Olen kuulunut MAP-kirkkoon jo 53-vuotta, enkä ole koskaan katunut kirkkoon liittymistäni, enkä vaihtaisi kirkossa kokemiani hengellisiä kokemuksia ja kasvua mihinkään muuhun tässä maailmassa. Maalliset rikkaudet eivät ole mitään tämän rinnalla.

rosas
04-26-2010, 09:31 AM
nyt olen ollut jo kuukauden ja todella Jeesus kristus on ollut läsnä, olen saanut todella hyvää opetusta, todella hyviä kokouksia.kyllä tämä on se kirkko johon haluan kuulua. kiitos kaikille huomavaisudesta kiitos. nyt ulkona on tosi ihana ilma kävin ulkona ja oli ihana kun aurinko paistoi. että tämmöistä näin sanoo onnellinen mies.:D:D:p

rosas
07-24-2010, 08:36 AM
kyllä meillä on ihana kesä. on ihana kasva uskossa löysin todellaa hyvän kirkon. saan kasva uskossa. on ihana olla mormoni koska Jumala asu kirkossa minä tunnen sen. nyt kaikille paljon terkkuja Jeesus elää..:music.fullband:

Maya
07-25-2010, 06:54 AM
Todella kiva kuulla sinusta! Harmi että emme nyt ole sielläpäin olisin vopinut kiepasta kirkossa siellä missä olet. Kesä on kovin katkonainan ja ajelemme sinne tänne koko ajan joten olen rauhoittanut sunnuntait mökille. Harmii vaan että ilmat muuttuivat kylmiksi. Toivotaan, että huomenna taas lämpenee, kun tyttäreni on perheineen tulossa mökille.:cool.sunny:

Sisar87
07-27-2010, 08:07 PM
Tervetuloa minunkin puolestani! Marjaniemi oli ennen seurakuntani ennenkuin muutin, pidin siitä todella paljon. Olen varma että viihdyt siellä :)