View Full Version : Vain yksi totuus
mikael
01-30-2010, 11:54 AM
Olen sitä mieltä, että kaikista asioista on vain yksi totuus makuasioita lukuun ottamatta. Uskonnosta puheen ollen väitän, että vain yksi kirkko ja oppi voi olla oikea. Oikea on sellainen oppi, joka on täysin sama, jonka Kristus antoi. Se on nyt palautettu pitkän luopumuksen ajan jälkeen. Tämä on tosiaan väitteeni, jota suomi24 -palstalla joku ihmettelee. En odota, että kukaan hyväksyisi tuon totuudeksi vain minun väitteeni perusteella, mutta sitä toivon, että lukijat tutkisivat itse ja "maistaisivat" saman, jonka olen saanut kokea. - Uskonnollinen totuus ei ole suhteellinen kuten kaikki tieteelliset totuudet.
Tavallisimpia uskomuksia näyttää olevan, ettei yhtä ainoaa totuutta voisi olla olemassa. Se pitääkin makuasioista paikkansa, mutta uskonto ei ole makuasia. Monet ovat omaksuneet hokeman: "Jokainen tulee uskollaan autuaaksi." Se on lähtöisin Preussin kuninkaan Fredrik Suuren sanoista hänen julistaessaan valtakuntaansa uskonnon vapauden sanoen: "Minun valtakunnassani tulkoon jokainen uskollaan autuaaksi."
Näin on. Tarvitsiskohan ruveta kirjoittmaan sen mitä Krsitus opetti ja verrata sitä esim MAP kirkon opetuksiin ja sitten katsoa löytyykö MAP kirkosta mitään opetusta jota Jeesus ei opettanut. Ei kai sitten muuta kuin alotetaan tästä:
1. Jeesus sanoi menkää kaikkeen maailmaan opettakaa heille minun sanojani.... MAP kirkko tekee juuri näin he menevät kaikkeen maailmaan ja opettavat Jeesuksen sanoja.
mikael
02-05-2010, 06:47 AM
Juuri näin on kuin kirjoitit älystä: "Olin käsityksessä, että tuo on se ainoa koskaan luomaton ja jokaisessa on oma palanen tuota luomatonta ja kuolematonta." Meissä kaikissa on ikuinen äly, joka pyrkii toteuttamaan mahdollisuutensa täydellisyyteen. Se on nähdäkseni vielä epäpersoonallista potentiaalia, ainesta, josta voi muotoutua täydellinen olento tietyin ehdoin. Äly ei ole palvonnan kohde, vaan sellaista, jota meidän tulee pitää arvossa mm. siten, ettemme sorru älyttömyyksiin vaan koetamme tarkasti seurata sitä, mikä on totuuden mukaista. Tämä totuuden rakkaus eli rehellisyys itseämme ja toisia kohtaan, on kehittymisemme edellytys. Olemme tahtova subjekti, joka voi tehdä vapaasti valintoja ainakin sikäli, että voimme valita suhtautumisemme, vaikka muuten olisimmekin sidottuja monin tavoin. - Niinpä voimme valita rakkauden,vihan, välinpitämättömyyden ja muiden tunteiden kesken suhtautumisemme lähimmäisiimme. Myös ennakkoluulojamme voimme hallita sisäisen rehellisyyden kautta.
Harmi kun ei ehkä oikein tuo Englannin kieli sinulta suju, mutta miten on sen kuuntelemisen laita? Olen ennenkin puhunut takapihan proffan videoista, niistä aivan alusa olevassa sarjassa jossa hän kommentoi joidenkin tutkijoiden kvantiteoria kirjoja hän sivuaa tätä aihetta ja kertoo todella mielenkiintoisia asioita joita nykyinen uusin tiede on löytänyt tällä hetkellä kaikkein pienimmästä mahdollisesta osasesta mistä kaikki on muodostunut. Harmii kun en löydä takaisin tuohon videoon... tarttee kai kuunnella ne kaikki alusta alkaen uudelleen, jotta löytäisin sen kohdan.
Minulle jäi seuraava käsitys siitä... käsitykseni voi tietenkin olla väärä, mutta:
Kaikki kostuu pienistä hiukkasista, niin pienistä, että niitä ei voi nähdä kuin todella erikoisella mikroskoopilla. Tällä hetkellä kaikkein pienimmäksi todettu hiukkanen sisältää useampia näitä hiukkasia. Nämä piene hiukkaset ovat älykkäitä sekä aktiivisia ja ne loistavat. Ne liikkuvat koko ajan. Niillä on myös vastahiukkasia, jotka ovat pimeyttä. Näiden kohdalla tapahtuu koko ajan liikettä missä ihmisen käsityksen mukaan kaikkinainen hyvä vetää puoleensa noita loistavia hiukkasia ja paha saa aikaan sen että nuo loistavat hiukkaset eivät viihdy vaan lähtevät pois ja tilalle tulee niitä pimeitä hiukkaisa.
Näiden pienten älyjen oikeuden mukaisuus on huomattava. Takapihan Proffa sanoo jotenkin siihen tapaa että jota ihminen voitaisiin luoda oli tehtävä suunnitelma jonka avulla kaikkien näiden hiukkasten oikeudenmukaisuuden vaatimus voitiin tyydyttää. Se että Jeesus Kristus, joka oli puhdas ja synnitön, vapaaehtoisesti otti päälleen muiden synnit oli hiuklksten mielestä (älyjen mielestä) hyväksyttävä suunnitelma. Jos tuota suunnitelmaa ei olisi ollut, olisi kaikki loistavat älyt hävinneet ihmisistä ja ihmiset olisi jouduttu tuomitsemaan ikuiseen pimeyhteen, ulkoavaruuden sysimustaan massaan. Mutta koska Jeesus kuoli puolestamme kaiken sen pahan puolesta joka saisi nuo valoisat älyt kaikkoamaan meistä tehden tilaa pimeydelle, siksi meillä on mahdollisuus ikuiseen valossa oloon.
Mielestäni tuo ajatelma on erittäin mielenkiintoinen... Tuntuu kuin olisin vähällä ymmärtää jotakin suurta.... Tuo ajatus tuo mieleeni myös sen, että onhan meille sanottu että jotkin synnit aiheuttavat sen että ei voi tulla takaisin Jumalan luo vaan joutuu mustimpaan avaruuteen kauas Jumalasta ja valosta... missä on hammasten kiritys ym... varmaan siellä nuo pimeyden oliot toivovat että heidät voisi hajottaa atomeiksi, sen sijaan he joutuvat olemaan iankaikkisesti pimeydessä, eivätkä kestä minkään laista valoa.
Tuo pimeys ja valo on mielestäni myös milenkiintoinen sen suhteen että kuhn esim joku on ollut Temppelissä paljon, tuntuu kuin hän loistaisi ja jos joku vihastuu hänen hanmonsa selvästi synkistyy. Joskus erotta henkilön hahmosta millainen hän on. Pahojen ihmisten hamo on usein synkkä ja hyvien loistava.
Jos paha ja hyvä ihminen kohtavat he saattavat vetää toise sinne missä itse ovat. Joskus näkee tällaista tapahtuvan ihan silmiensä edessä kun joku on pahalla tuulella ja saa toiset myös pahalle tuulelle tai jos joku aina hymyilee ja levittä iloa ympärilleen niin toisetkin alakjvat loistaa. Pienet älyt ovat akttivisia ja älykkäitä eivätkä viihdy "pahojen" ajatusten ja tekojen seassa.
Tässä yksi mahdollisuus mutta se voi olla mikä vaan näistä Takapihan Proffan quantium theory jutuista.. http://www.youtube.com/user/TheBackyardProfessor#p/u/781/6z9bacHLEeA Kuullostaa kyllä tältä sarjalta siinä on 5 osaa. Katso jos ymmärrät. Todella mielenkiintoista!
-osaset eivät olekaan osasioa van aaltoliikettä ... ym... mitä tämän hetken tiede on havainnut. Alussa puhutaan siitä kuinka pieneksi on jaettava ennen kuin se on "spirit" (henki). JS sanoo hengen olevan erikoisen hienoa ainesta ja se todella sopii hyvin näihin uusimpiin ajatuksiin ja löytöihin. Hän sanoo että olisi luettava Johm F Houtin kirja; God after .... the theory of evolution. Tämä on ainakin yksi niistä kirjoits joita hän tässä siteeraa.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.