View Full Version : Vierailija rajan takaa
Ystäväni eräässä foorumissa kertoi seuraavaa:
Hänen 18 vuotias tyttärensa kuoli. Hän ei kerro syytä enkä katsonut asiaksi udella siitä enempää. Hautaaminen tapahtui Salt Laken tienoilla ja illalla hän vihdoin oli palannut kotiinsa etelä Utahiin. Hän aikoi mennä levolle ja makasi sängyssään kun hänen tyttärensä tuli hänen luokseen. He syleilivät ja keskustelivat parikymmentä minuttia. Sitten tytär sanoi että hänen oli mentävä. Isä kysyi voisiko vielä kysyä yhden asian... Hän kysyi oliko tyttärellä mitään, mikä tätä harmitti että ei saanut tehtyä maan päällä. Hän ajattteli että tytär vastaa esim.. perheen perustaminen ja lapset tai Disneylandissä käynti... Tyttö katsoi isäänsä vakavasti aj sanoi: On yksi asia jota harmittelen. Se on se, että en lukenut enempää Pyhiä kirjoituksia. Täällä siitä olisi ollut niin paljon hyötyä!
Siis nyt kaikki lukemaan PYHIÄ KIRJOITUKSIA! (Sinulle pyhiä kirjoituksia)
Unski3
12-03-2009, 08:53 PM
Mielenkiintoinen tapahtuma. Tämänkaltaisia kokemuksia on monilla. Kun meidän seurakunnassa eräs sisar kuoli pitkäaikaisen sairauden seurauksena, niin toinen sisar näki hänet muistaakseni unessa ja tuo henki sanoi hänelle kyllä täällä on kaunista.
Itse olen usein unessa seurustellut kuolleiden kanssa. Viimeksi viime yönä entisen työtoverini kanssa.
Oliko muuten tuosta tytön kuolemasta pitkä aika vai tapahtuiko se hiljattain?
Kerron vielä yhden äitini kokemuksen. Sota-aikana kun myös isäni palveli ilmavoimissa ja tunsi hyvin monia lentäjiä, niin eräs lentäjä, joka oli perheemme hyvä tuttu kuoli aamuyöllä koneen pudottua maahan ja samoihin aikoihin hän ilmestyi äidilleni henkenä ja pyysi äitiäni rukoilemaan hänen puolestaan. Äitini totesi, että onhan sinulla vaimo, miksi et pyydä häntä. Siihen hän sanoi, ettei hänen vaimonsa osannut rukoilla.
Niina
12-10-2009, 12:32 PM
Just yks kaveri lukee yhtä kirjaa siitä, ku se kirjoittaja koki kuoleman mutta heräsi eloon. On se jännää kun niin moni kertoo samoja juttuja kuolemasta. Se valotunnelikin niin monella. Mikael tuolla ylempänä kertoikin siitä, kuinka joku ajattelee, että ehkä mustan aukon läpi mennään uuteen maailmaan ja ehkäpä se tunneli meneekin juuri tuon mustan aukon läpi.
Unski3
12-10-2009, 06:10 PM
Näitä mustia aukkoja on muuallakin kuin galaksimme keskustassa. Ehkä on useita ns. madonreikiä tästä aika-avaruudesta toiseen ulottuvuuteen.
Tuo valotunneli tai pyörretunneli on mielenkiintoinen tapaus. Siitä on ollut myös TV-ohjelma missä eri ihmiset, jotks ovst tunteneet käyneensä ruumiin ulkopuolella ovat kokeneet sen. Myös oma äitini kertoi tuollaisen kokemuksen kun hänelle tuli hetkellinen kuolema.
On sitten vastaavasti monia joilla on sydän pysähtynyt eivätkä muista mitään kokemusta. Olisikohan niin ettei epäuskoisille anneta tuota näkyä, ennen kuin kuolevat lopullisesti ja nyt hetken aikaa kuolleena jäävät vielä ruumiiseen ja eivät saa mitään kokemusta. Tämä vain omaa spekulaatiotani. Kuolemasta on kuitenkin sanottu, että se tapahtuu vähitellen.
mirja99
02-08-2010, 04:20 PM
Olin toissa viikonloppuna 90-vuotiaana kuolleen isoäitini hautajaisissa. Muistotilaisuudessa pidin puheen jonka lopussa totesin mm. mummun olevan näissä juhlissa enää hengessä mukana. Tämän jälkeen pappi sanoi muutaman sanan ja siunasi ruuan. Ruuansiunaamisessa pappi käytti täsmälleen samaa tyyliä ja koko siunaus oli kuin suoraan mummuni suusta. Monissa sukutilaisuuksissa mummu piti ruokarukouksen enkä ole koskaan kuullut kenenkään rukoilevan samalla tavalla kuin mummoni, paitsi nyt siunaustilaisuudessa tämän papin. Pappi oli toki keskustellut ennen tilaisuutta tätieni ym. kanssa, mutta nämä eivät olleet puhuneet tästä hänen kanssaan. Tuli tunne kuin mummu olisi viimeisen kerran halunnut siunata meidät kaikki läsnäolevat vielä kerran.
Minä taas ajattelen, että siellä perillä kerran olemme täydellisiä niinkuin Jeesus, emmekä enää tarvitse mitään tietoa täältä maan päältä. Emme ehkä edes muista näitä maanpäällisiä aikoja.
Hei Lulu. Moni ajattele kuten sinäkin, mutta mikä olisi maalisen elämän tarkoitus, miksi Jumala olisi luonut meidät tänne, jos emme jotenkin voi käyttää hyväksemme täällä oppimamme.
Juuri tässä uskossa; että muistamme täällä olemisen ajat, on se salaisuus miksi on niin tärkeätä pyytää ja antaa anteeksi ja miksi on niin tärkeätä sada henkilökohtainen todistus Jeesiksesta Kristuksesta. On hienoa että sinulla on tuo todistus Jeesuksesta Kristiksesta vapahtajanasi.
Uskon että muistamme kaikki mitä maanpäällä on tapahtunut ja juuri nuo muistot joko polttavat sielussamem kuin helvetin tuli tai kohottavat meidät ylös kohti Jumalaa. On kumma kuinka anteeksi pyydetty asia ja anteeksi saatu asia todella katoaa mielestämme, samoin meidän ei enään tule muistaa menneitä pahoja ja jos pystymme siihen olemme vapaita.... ja jos emme pysty siihen, niin meillä on Vapahtaja, joka otta pois sen taakan meiltä ja vapauttaa meidät.
Uskon että kuoltuamme meidän tietomme aikaisemmasta olemassa olosta yhdistyy siihen tietoon, jota olemme hankkineet maan päällä. Uskon myös, että kaikki tuo tieto on meille ensiarvoisen tärkeätä. Mutta usea tieto ja luulo, joka meillä on ollut täällä maanpäällä on väärin tai tarpeetonta ja se vaihtuu täydelliseen tietoon (kuten sanoit saamme täydellisen tiedon). Mutta ennen, kuin se voi tapahtua on meillä lepotila, sekä tuhatvuotinen valtakunta.
Olet oikeassa sanoessasi, että meistä tulee Jeesuksen kaltaisia. Erona vain se että Hän oli Vapahtajamme ja se että Hän tietää ja ymmärtää enemmän kuin me... hän on aina askeleen edellämme.
1. korinttolaiskirje:
13:10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
13:11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
13:12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
Unski3
02-09-2010, 06:05 PM
Maya nkirjoitti:
"Uskon että kuoltuamme meidän tietomme aikaisemmasta olemassa olosta yhdistyy siihen tietoon, jota olemme hankkineet maan päällä. Uskon myös, että kaikki tuo tieto on meille ensiarvoisen tärkeätä. Mutta usea tieto ja luulo, joka meillä on ollut täällä maanpäällä on väärin tai tarpeetonta ja se vaihtuu täydelliseen tietoon (kuten sanoit saamme täydellisen tiedon). Mutta ennen, kuin se voi tapahtua on meillä lepotila, sekä tuhatvuotinen valtakunta."
Lisäisin tähän tarkennusta, että kun kuolemme, niin viemme mukanamme vain sen tiedon, mitä olemme hankkineet maanpäälisen elämämme aikana. Emme vielä saa käyttöömme aikaisemman olemassalon tietouttamme, koska vapaan tahdon mukainen valtseminen jatkuu vielä henkimaailmassa. Jos tämä tieto palautuisi, niin kaikki tietäisivät heti mikä on totuus eikä evankeliumia tarvitsisi saarnata henkimaailmassa. Tällöin menettäisimme vapaan tahtomme ja olisi pakko uskoa. Tieto aikaisemmasta olotilasta palautuu vasta ylösnousemuksessa aivan kuten Maya tuossa kertoo.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.