PDA

View Full Version : Miksi Temppeleitä?

Maya
11-01-2009, 04:53 PM
Vaarnojen kasvu on suhteessa Uusien Temppelien syntymiseen:
http://www.youtube.com/watch?v=Kn5zG9xr7IQ&feature=related

Frederick William Hurst Oli kullankaivajana Australiassa kun hän kuuli MPR kirkosta. Hänet kastettiin 1854, mutta se ei kiinnostanut muita perheen äseniä. Fred asettui asumaan Salt Lake Cityyn neljä vuotta kirkkoon liityttyään. Hän toimi myös lähetyssarnaajana monessa eri paikassa. Hän oli myös maalarina Salt Laken Temppelissä. Päiväkirjassaan hän kertoo seuraavaa:
Suunnilleen 1 Maaliskuuta 1893, Olin yksin ruokailuhuoneessa, kaikki muut olivat menneet nukkumaan. Istuin pöydän ääressä kun suureksi hämmästyksekseni iso veljeni Alfred tuli sisään ja istui minua vastapä¨tä ja hymyili. Katsoin häntä ja kysyin: Millon sinä olet savuit Utahiin?
Hän sanoi että Olen juuri tullut henkimaailmasta, tämä ei ole minun ruumiini, jonka näet, se makaa haudassa. Haluan kertoa että kun olit lähetystyössä, sinä kerroit minulle monia asioita evankeliumista ja tuonpuoleisesta ja henkimaailmasta että se olisi yhtä todellista kuin maanpäällä olo. En voinut uskoa sinua, mutta kun kuolin ja menin sinne ja näin senn itse Havaitsin että olit puhunut totta. Kävin mormonien kokouksissa. Uskon koko sydämestäni Jeesukseen Kristukseen. Uskon uskoon ja parannukseen ja kasteeseen syntien anteeksi saamiseksi, mutta en pääse pidemmälle. Pyydän sinua että teet Temppelityön työn puolestani. Sinua seurataan tarkkaan. Me kaikki katsomme sinuun johtajanamme tässä upeassa työssä. Haluan kertoa sinulle että täällä on useita henkiä, jotka itkevät ja valittavat koska heillä on sukulaisia kirkossa jotka eivät tee mitään heidän puolestaan. (Diary of Frederick William Hurst, comp. Samuel H. and Ida Hurst [1961], 204).
Presidentti Wodroff oli St.Georgen Temppelin (Utah) ensimmäinen presidentti. Juuri tuossa Temppelissä tehtiin ensimmäsiet temppelityöt edesmenneille tässä armotaloudessa. Siellä ollessaan Presidentti Wodroffin luona kävi monien edesmenneiden suurmiesten henkiä:
Kuolleiden henget kerääntyivät ympärilleni haluten tietää miksi emme pelastaneet heitä. He sanoivat: ”Teillä on ollut Endawment House jo useita vuosia silti ei mitään ole tehty puolestamme. Me valmistimme hallinnon perustan, jota nyt käytätte ja me olimme sille uskollisia samoin Jumalalle.” Nämä olivat USAn perustuslain allekirjoittajat ja he odottivat minua kaksi päivää ja kaksi yötä... menin heti kastealtaalle ja kutsuin veli McAllisterin kastamaan itseni näiden perustuslain allekirjoittajien puolesta, sekä viiden kymmenen muun tärkeän miehen puolesta. Yhteensä sata ja mukaan lukien John Wesley, Columbus ym... (The Discourses of Wilford Woodruff, sel. G. Homer Durham [1946], 160–61).