PDA

View Full Version : Tietoa Jumalasta

Maya
10-20-2009, 09:54 PM
Jos löydät PKissa kohdan joka kertoo Jumalasta laita tähän.
Minä olen löytänyt ainakin nämä kohdat:

1 Mooses 1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen mieheksi ja naiseksi hän heidät loi.

Matt 3:17 Ja kulimme äänen sanovan....

Matt 5:48 Olkaa siis täydelliset kuten teidä Taivaallinen Isänne täydellinen on...

Matt 16:17 ... Isäni joka on Taivaissa...
Luuk 11:2 ...

Joh 3:16 ... Jumala niin rakasti maailmaa että antoi...

Joh 8:18 ... Isä joka minut lähetti....

Joh 17:21 Että kaikki olisivat yhtä niinkuin sinä Isä olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat...

Ap 7:56 ... Katso minä näen taivaat avoinna ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella...

Heb 10:12 ... ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle...

1 Nefi 11:2 ... ikuisen Jumalan Poika....

Alma 42:3 nyt me näemme, että ihmisestä oli tullut kuin Jumala, tietäen hyvän ja pahan;

Mormon 9:9 Sillä emmekö me lue, että Jumala on sama eilen, tänään ja ikuisesti eikä hänessä ole vaihtelevaisuutta eikä muuttumisen häivää

Eter 3:6 Ja tapahtui, että kun Jeredin veli oli sanonut nämä sanat, katso, Herra ojensi kätensä ja kosketti kiviä yksitellen sormellaan. Ja verho otettiin pois Jeredin veljen silmien edestä, ja hän näki Herran sormen; ja se oli kuin miehen sormi, kuin lihaa ja verta; ja Jeredin veli lankesi maahan Herran eteen, sillä hän pelästyi.

Eter 2:4 Ja tapahtui, että kun he olivat tulleet alas Nimrodin laaksoon, Herra tuli alas ja puhui Jeredin veljen kanssa; ja hän oli pilven sisässä, eikä Jeredin veli nähnyt häntä.

OL 84 21 Ja ilman sen toimituksia ja pappeuden valtuutta jumalisuuden voima ei ilmene ihmisille lihassa;
22 sillä ilman tätä kukaan ihminen ei voi nähdä Jumalan, tosiaankaan Isän, kasvoja ja elää.
23 Nyt tätä Mooses opetti selkeästi Israelin lapsille autiomaassa ja pyrki uutterasti pyhittämään kansansa, niin että se näkisi Jumalan kasvot;

OL 93 35 Aineet ovat Jumalan maja; niin, ihminen on Jumalan maja, nimittäin temppeli; ja mikä temppeli turmellaankin, sen temppelin Jumala hävittää.
36 Jumalan kirkkaus on äly eli toisin sanoen valo ja totuus.

Näistä voimme päätellä että
1. Olemme Jumalan kaltaisia, mies ja nainen, aviopari?
2. Jumalalla on ääni.
3. Jumala on täydellinen ja meillä on mahdollisuus myös täydellisyyteen, ainakin meitä on kehotettu siihen.
4. Jumala on Taivassa, missä se lienee... nähtävästi saanut nimensä siitä mistäpäin Jumala saapuu aj minne katoaa...
5. Jumala rakastaa maailmaa ja meitä...
6. Jumala lähettää ihmisiä maan päälle...
7. Jumala ja Jeesus ovat yhtä kuten mekin voimme olla yhtä heidän kanssaan.
8. Jumalalla on hamo jonka oikealla puolella voi seistä...
9. Jumala on ikuinen
10. Jumala tietää hyvämn ja pahan.
11. Jumala on muuttumaton.
12. Jumalalla on käsi ja sormet. Sormi on kuin ihmisen sormi kuin liha ja verta.
13. Vain puhdas ihminen voi nähdä Jumalan kasvot.
14. Aineet ovat Jumalan maja.
15. Kirkkaus on Jumalan äly.
16. Jumala voi suuttua ja leppyä ja tuntea sääliä = Jumalalla on tunteet.

Siinä 16 Jumalan olemuksesta ja luonteesta. Jos siis Jumalalla on käsi ja sormi, miksi ei kahta kuten meillä onhan hän tehnyt meidät omaksi kuvakseen. Joseph Smithin todistuksen mukaan Jumala oli kuin ihminen, mutta loistavampi ja täydellisempi.

Unski3
10-21-2009, 01:44 PM
Johanneksen evankeliumi:
14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

Jeesus oli ruumiissaan ihmisten keskuudessa ja sanoi noin. Eikö se viittaa selkeästi, että myös Isällä on Fyysinen ruumis samankaltainen kuin Pojalla. Tietenkin iankaikkinen ja kuolematon, jonka myös Poika saavutti ylösnousemuksessa.

lulu
10-22-2009, 02:01 PM
Onkos kukaan tullut ajatelleeksi kuinka erilainen Jumala on vanhassa testamentissa verrattuna uuteen testamenttiin?

Vanhassa testamentissa Jumala jopa katuu ihmisen luomista ja hukuttaa Nooan perheväkeä lukuunottamatta koko porukan.

1. Mooseksen kirja:

6:5 Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat,
6:6 niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä.
6:7 Ja Herra sanoi: "Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka minä loin, sekä ihmiset että karjan, matelijat ja taivaan linnut; sillä minä kadun ne tehneeni."
6:8 Mutta Nooa sai armon Herran silmien edessä.

Jos ajatellaan vanhassa testamentissa kuvatun Jumalan luonnetta, niin tämä on kiivas käskyjen jakelija.

Uudessa testamentissa taas Jumala tulee ihmiseksi itse sovittamaan ihmisen Häntä vastaan tekemät rikkomukset pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.
Jeesusta jos katsoo luonteenpiirteiden perusteella, niin Hän on lempeä, joka kysyy, mitä minä sinulle tekisin.

Unski3
10-22-2009, 09:49 PM
on muuttumaton. Hän on aina ollut yhtä oikeudenmukainen ja rakastava. Meidän on muistettava, että synti on se jota Jumala vihaa, ei niinkään ihminen. Joskus vain on tilanteita, jolloin kansa kypsyy synnissä ja silloin on parempi hävittää se. Näin on käynyt monille kansakunnille. Myös Nefiläiset aikanaan kypsyivät siinä määrin synnissä, että heidät tuhottiin. Myös Kristuksen toisen tulemisen yhteydessä poltetaan syntiset ennen tuhatvuotiskauden alkamista. Näin tehdään vanhurskaan valtakunnan perustaminen mahdolliseksi. Vaikka ihmisten ajallinen kuolevainen elämä otetaan noissa tapauksissa pois, niin heidän iankaikkinen henkensä jatkaa elämistä henkimaailmassa. Ei heitä sinnekkään hyljätä, vaan heille tarjotaan parannuksenteko mahdollisuutta siellä ja heille saarnataan siellä Kristuksen evankeliumia. Aivan kuten Raamattukin todistaa Kristuksen menneen saarnaamaan vankeudessa olleille hengille, jotka muinoin Nooan aikana eivät olleet uskollisia,vaan heidät hävitettiin vedenpaisumuksessa. Jumalan rakkaus ulottuu siis kuoleman rajan yli ja Hän pyrkii kaikessa ihmisen iankaikkisen hyvän ja pelastuksen toteuttamiseen.