PDA

View Full Version : Keskeisintä uskonnossamme

mikael
10-14-2009, 07:08 AM
Viime yleiskonferenssissa profeettamme toinen neuvonantaja Dieter F. Uchtdorf puhui siitä, mikä on keskeisintä uskonnossamme. Hän varoitti, että keskeisin sanoma voi hämärtyä sivuseikkojen varjoon. Keskeisintä on rakkaus Jumalaa ja lähimmäisiä kohtaan. Me rakastamme, koska Jumala rakastaa meitä. Meillä on toivoa virheistämme huolimatta. Meidän tulee etsiä Hengessä sitä, mikä ei näy. Yrittäkäämme lannistumatta!

Viimeisessä konferenssin puheessa profeettamme Thomas S. Monson korosti palvelemisen merkitystä. Meidän tulisi kysyä itseltämme toistuvasti: Mitä hyvää minä olen tehnyt tänään?

Tämä aloitus on myös suomi24:n mormonismi -palstalla. Tätä seuraavaa ei siellä ole:
Oletteko samaa mieltä, että pääasia voi hämärtyä, jos keskustelemme joistakin opinkohdista? Varmaan on vaara "vajota" liian yksityiskohtaiseen keskusteluun sellaisesta, jolla ei ole suurta merkitystä. Tällöin rakkauden sanoma voi hukkua. Näen joltisena ongelmana säilyttää rakkauden keskeisen aseman nettikeskusteluissa. Kahdenkeskeisessä vuorovaikutuksessa se välittyy paremmin.

Maya
10-17-2009, 09:17 AM
Olen samaa mieltä siitä että pikkuseikat joita emme nyt ymmärrä tai emme ymmärrä oikein voivat hämärtää sanomammae pääsian. Aivan kuten mikäli joku jäsen käyttäyttyy ikävästi jotakuta kohtaan, joko jäsentä tai ei jäsentä kohtaan, niin useimmiten syy suunnataan kirkon opetukseen tai tapoihin. Jos seisoo liian lähellä yhtä puuta ei näe metsää. Askelien taakseppäin ottaminen on useasta vaikeata, eikä moni halua ottaa askelatkaan taaksepäin, jotta näkisi kokonaisuuden.
Ikävä kyllä nykyaikana moni takertuu pikkuseikkoihin ja tekee kärpäsestä härkäsen sekä yleistää. Nykyihmisen on paljon helpompi uskoa kaikki negatiivinen kuin positiivinen. Sensatio lehdistöä uskotaan silmää räpäytämättä kun taas tutkijan tiedot asetetaan kyseen alaiseksi.
Palveleminen on todella yksi kirkkomme päämääriä. Ikäväkyllä moni katsoo sen kikaksi lisätä jäsenmäaäräämme. Itse voi todistaa useistakin ei mormooniin kohdituneista apuprojektista, jossa kysymyksessä oli auttaminen senhetkisen tilanteen selvittämiseksi ilman taka ajatuksia sekä ilman kirkkoonliittymiseen johtavaa toimintaa. Säälittävintä on kun ihmiset sulkevat ovensa avulta vain siksi, että auttajat ovat mormoneja.