PDA

View Full Version : Lempi jakeesi?

mirja99
08-12-2009, 08:30 PM
En tiedä onko tämä oikea palsta tälle ketjulle... Siirtäkää muualle jos sopii jonnekin paremmin...

Mutta otsikon aiheeseen. Kirjoita tähän lempi jakeesi ja halutessasi muutamalla sanalla pidät juuri kyseisestä jakeesta... Jae voi olla mistä tahansa pyhästä kirjoituksesta.

Maya
08-12-2009, 10:41 PM
Minulle on Paavalinkirjeen 13 luku kokonaisuudessaan ollut aina rakas, ihan pienestä asti.
Se kuvstaa sitä, että jos vain piilotamme sen millä meitä on siunattu, emmekä jaaa siitä muille, emme ole minkään arvoiset.
Se opettaa Rakkaudesta. Se lupaa tulevasta: silloin tulemme näkemään kasvoista ksvoihin! Silloin tulemme olemaan täydellisiä.
Usko Toivo ja Rakkaus ja suurin niistä on Rakkaus.

Siirtelen sitten joskus omaksi keskustelualueeksi nämä Pyhiksien luku jutut ja laistan siihen oman osoaton MKlle Raamatulle, OLälle ja KHlle sekä näille muille. Kunhan tass uskallan yrittää, viimeksi katosi monia aliotuksia...

mikael
08-13-2009, 02:23 PM
OL 50
13 Sen tähden minä, Herra, esitän teille tämän kysymyksen: Mihin teidät on asetettu?
14 Saarnaamaan minun evankeliumiani Hengen avulla, nimittäin Lohduttajan, joka lähetettiin maailmaan opettamaan totuutta.
15 Ja sitten te saitte henkiä, joita te ette voineet ymmärtää, ja otitte ne vastaan kuin ne olisivat olleet Jumalasta; ja oletteko te tässä syyttömiä?
16 Katso, te saatte vastata tähän kysymykseen itse; minä olen teille kuitenkin armollinen; se, joka on heikko teidän keskuudessanne, tehdään tämän jälkeen vahvaksi.
17 Totisesti minä sanon teille: Saarnaako se, jonka minä olen asettanut ja lähettänyt maailmaan saarnaamaan totuuden sanaa Lohduttajan mukaan totuuden Hengessä, sitä totuuden Hengessä vai jollakin muulla tavalla?
18 Ja jos se tapahtuu jollakin muulla tavalla, se ei ole Jumalasta.
19 Ja vielä, ottaako se, joka ottaa vastaan totuuden sanan, sen vastaan totuuden Hengen kautta vai jollakin muulla tavalla?
20 Jos se tapahtuu jollakin muulla tavalla, se ei ole Jumalasta.
21 Miksi siis ette voi ymmärtää ja tietää, että se, joka ottaa sanan vastaan totuuden Hengen kautta, ottaa sen vastaan sellaisena kuin sitä saarnataan totuuden Hengen mukaan?
22 Sen tähden se, joka saarnaa, ja se, joka ottaa vastaan, ymmärtävät toisiansa, ja molemmat rakentuvat ja riemuitsevat yhdessä.
23 Ja se, mikä ei rakenna, ei ole Jumalasta ja on pimeyttä.
24 Se, mikä on Jumalasta, on valoa; ja se, joka ottaa vastaan valoa ja pysyy Jumalassa, saa lisää valoa; ja se valo kirkastuu kirkastumistaan täyteen päivään saakka.

Niili
08-13-2009, 06:03 PM
Tämä ei ole pyhistä kirjoituksista, mutta kirkon presidenti David O McKayn sanonta, joten kait ihan sovelias kuitenkin laittaa.

Näissä sanoissa on minusta suurempi viisaus kuin mitä kertalukemalta näyttää.

”Mikään menestys ei voi korvata kotona tapahtunutta epäonnistumista”

jos se meni väärin, niin muokatkaa, jotenkin muistelisin että siinä olisikin "menestys maailmassa" mutten ihan muista.

Maya
08-13-2009, 06:28 PM
Niili: Joo oli menestys maailmassa. Todella hyvin sanottu, hyvä lause.

Mikael: Tosi upee kohta. 19 jae oli tosi hieno. Sana on otettava vastaan totuuden hengessä....

Unski3
08-13-2009, 06:51 PM
KH. Moos. 1::39 Sillä katso tämä on minun työni ja kirkkauteni - ihmisen kuolemattomuuden ja iankaikkisen elämän toteuttaminen.

Siinä on kauniilla tavalla lyhyesti kiteytetty yhteen jakeeseen koko Jumalan työ. Se pitää kaiken sisällään, niin luomisen, kuin Kristuksen sovitustyönkin. Kuolemattomuus tarkoitta sitä, että kaikki saavat ylösnousseen ruumiin, siis kaikki jotka ovat ihmisinä tässä kuolevaisuudessa. Iankaikkinen elämä puolestaan viittaa korotukseen, jossa on elämän jatkuminen myös jälkeläisten muodossa iankaikkisesti.