PDA

View Full Version : Paha hyökkää

Maya
07-25-2009, 02:21 PM
Ihmetteletkö miksi elämä on niin vaikeaa? Miksi juuri sinulla on kaikki nuo vastoinkäymiset? Miksi usein näyttää siltä että MAP kirkon ulkopuoleisilla elämä on helpompaa? Luuletko todella että voit olla oikean uskon ja oikean kirkon omaava ja vältyä pahan hyökkäykseltä? Eihän paholaisella ole mitään mielenkiintoa muihin, koska he ovat jo poissa totuuden valtakunnasta. Sensijaan hän riemuitsee jokaisesta ihmisestä, jonka tavalla tai toisella saa pois oikean totuuden piiristä.
Oletko huomannut kuinka negatiiviset tunteet itsestään saa aikaan tietynlaista pimeyttä sisälläsi? Itse taistelin aikanaan ja joskus edelleen tuollaisia tunteita ja tuota pimeyttä vastaan. Olen kuitenkin pystynyt saamaan negatiiviset tunteet painettua maahan.
Jouduin eräässä vaiheessa vain yksinkertaisesti jättämään huoleni Jumalan haltuun. Toinen vaihtoehto olisi ollut yksinkertaisesti "kävellä ulos elämästäni". Tuon päätöksenteon jälkeen alkoikin tuntua paremmalta. Jostakusta ehkä tuntuu että olen välinpitämätön, mutta asia ei ole niin. Jotkut asiat ovat vain sellaisia, että en voi tehdä niille mitään ja se on minun hyväksyttävä. Olen havainnut että jopa iloa ei saa näyttää liian innokkasti tai se lyö takaisin.
Joka tapauksessa jätin kaiken Jumalan huomaan ja yritin unohtaa itseni ja ympäristöni vaikeudet. Yritin upottautua muiden auttamiseen. Autettavia ei vain ollut montaakaan, sitten paneuduin netti lähetystyöhön, sekä kirkon tutkimiseen. Olen saanut tavattomasti lisää tietoa ja voimaa tuosta tutkimuksestani. Tunnen, että voin internetin avulla auttaa useampia ihmisiä kuin mitä tapaan.
Paha hyökkää usein sieltä, mistä aita on matalin ja se hyökkää tuhotakseen luottamuksen sinun ja Jumalan välillä. Seuraavassa hyvä kirjoitus Pahan taistelusta totuutta vastaan tänä päivänä.

http://www.ldsmag.com/lineuponline/090608identity.html

mikael
07-25-2009, 06:20 PM
Huomenna Espoo 1:ssä meillä on pappeus- ja Apuyhdistyksen aiheena apostoli Dallin H. Oaksin puhe "Epäitsekäs palveleminen", Liahona 5/2009 s. 93. Mieleen jäi siitä erikoisesti tämä erään viisaan ystävän sanat:
"Vuosia sitten muutin asennettani kirkossa käymistä kohtaan. Enää en käy kirkossa itseni takia vaan toisia ajatellen. Yritän tervehtiä yksin istuvia ihmisiä, toivottaa vierailijat tervetulleiksi, --- ilmoittautua vapaaehtoisesti tehtävää.---"

Maya
07-26-2009, 05:45 PM
Hahah Mikael... kerkesit mokoma ennen minua aioin juuri kirjoittaa samasta. Hyvä kun sekkasin ensin, mitä kirjoitit tänne. Todella mahtava ajatus. Ajattelin haastaa KAIKKI tällä palstalla olevat tekemään noin ensi Sunnuntaina menivät he mihin tahansa kirkkoon! Pistän haassteen kuitenkin tuonne tiedoksiantoihin!

Unski3
07-26-2009, 09:23 PM
Konfferenssi Liahonassa toukokuu 2009 sivulla 23 on todella hyvä ja älykäs puheenvuoro Vastoinkäymisistä. Sen puhui Presidentti Henry B. Etring Lauantain aamukokouksessa. Meillä oli tämä puhe pappeuskokouksen oppiaiheena. Koin saavani siitä paljon tärkeää opetusta vastoinkäymisten tarpeellisuudesta. Kannattaa lukea tuo puhe kokonaan.

Maya
07-27-2009, 06:44 AM
Oli todella hyvä puhe ja löytyy täältä : http://www.lds.org/churchmagazines/LI_2009_05___04285_130_000.pdf

Luin sen jälleen kerran ja oli yhtä koskettava, kuin ennenkin. Siinä lainataan ALMA 32sen jakeita 6-8 ja 15 jotka ovat aina koskettaneet minua syvästi. Löytyy täältä: http://scriptures.lds.org/fi/alma/32
Sekä Alma 34:
28 Ja nyt, katso, rakkaat veljeni, minä sanon teille: Älkää luulko, että tässä on kaikki; sillä jos te tämän kaiken tehtyänne käännytätte pois tarvitsevat ja alastomat ettekä käy sairaiden ja ahdistettujen luona ja anna omaisuudestanne, jos teillä on, niille, jotka tarvitsevat — minä sanon teille: Jos te ette mitään näistä tee, katso, teidän rukouksenne on turha eikä teitä mitään hyödytä, ja te olette kuin tekopyhät, jotka kieltävät uskon.

Sekä Alma 7: 11 Ja hän kulkee kärsien kaikenlaisia kipuja ja aahdinkoja ja koetuksia, ja tämä, jotta toteutuisi sana, joka sanoo hänen ottavan päällensä kansansa kivut ja sairaudet.
12 Ja hän ottaa päällensä akuoleman päästääkseen kuoleman siteet, jotka sitovat hänen kansaansa; ja hän ottaa päällensä heidän heikkoutensa, jotta hänen sydämensä täyttyisi armolla, lihan mukaisesti, jotta hän osaisi lihan mukaisesti bauttaa kansaansa sen heikkouksien mukaisesti.
13 Nyt Henki atietää kaiken; kuitenkin Jumalan Poika kärsii lihan mukaisesti voidakseen bottaa päällensä kansansa synnit, voidakseen pyyhkiä pois sen rikkomukset vapautuksensa voiman mukaisesti; ja nyt, katso, tämä on se todistus, joka minussa on.

Tosi on että se joka katkeroituu kärsimuksissään ja syyttää Jumalaa niistä ei vopi löytää totuutta koska tuo katkeruus estää häntä sitä näkemästä.