PDA

View Full Version : Mielenkiintoisia tavaroita

mirja99
07-20-2009, 09:38 PM
Eksyin netissä www.varuste.net nimiselle sivustolle, josta löytyy monia mielenkiintoisia tavaroita ja tuotteita varastointia ajatellen. Tässä muutamia esimerkkejä eri otsikoiden alta

1. Vesi: Biox Aqua vedenpuhdistus tabletit 11,90€ + toimituskulut tekstin mukaan mauton puhdistaja joka poistaa bakteerit, virukset sekä alkueläimet vedestä.
Sivustolla myös muita vedenpuhdistus tabeletteja sekä suodattimia. (vettä puhdistettaessa on aina hyvä muistaa ensin suodattaa pois näkyvät roskat vaikkapa kahvinsuodatus paperin avulla ja sen jälkeen käyttää esim. yllä mainittua kemiallista puhdistajaa)

2. Vedenpitäviä tulentekovälineitä

3. Kuivamuonia hätätapauksia varten (tosin itse saa valmistettua todennäköisesti halvemmalla terveellisempiä sekä varmasti sellaista ruokaa josta itse pitää...)

4. Suunnistus sälää kuten kompasseja, karttoja, karttapusseja ym. hyödyllistä tavaraa

5. Tyhjiöpakkaajia: mm. rasioita Vacuvin Tyhjiörasia 1.3 L + pumppu 29.90€ + toimituskulut tosin rasioita ei suositella pakkaseen, mutta kuivamuonille voisi olla käteviä ehkäisemään hapen härskiinnyttävää vaikutusta.
Foodsaver V2040 -tyhjiöpakkaaja 179,00€ + toimituskulut voisi olla näppärä ruokien pitkäaikais säilytystä varten. Ainakin jenkkien sivustoilla pyrkivät kaiken vähänkään pitempään varastoitavan saada mahdollisimman happivähäiseen säilytykseen

Tässä siis muutamia esimerkkejä. Muitakin sivustoja on varmasti, suurin osa vain on englannin kielisiä ja osa termistöstä on hivenen hankalaa varsinkin jos vasta aloittelee varaston keruuta. Itse pohdin ainakin noitten tablettien ostoa, niitä kun voisi pitää mukana matkassa myös ulkomailla matkustettaessa.