PDA

View Full Version : Patriarkallinen siunaus

manzeli
06-07-2009, 08:59 PM
Pidin itse pari sunnuntaita sitten puheen patriarkallisesta siunauksesta, ja aihe ei ole luultavasti tuttu niille, jotka eivät itse ole kirkonjäseniä, sillä tästä siunauksesta ei puhuta kovin paljoa missään pyhissä kirjoituksissa. Haluaisin kertoa muutaman asian tästä siunauksesta, jotta kaikki ymmärtäisivät sen merkityksen elämälle.

Mitä patriarkallinen siunaus sisältää ?
Se sisältää innoitetun ilmoituksen vastaanottajan sukukunnasta, ja elämäntehtävästä, sekä sellaisia siunauksia, varoituksia ja kehoituksia joita patriarkka tuntee tarvetta antaa tämän elämäntehtävän toteuttamiseksi. Siinä tehdään aina selväksi, että kaikkien luvattujen siunausten toteuttaminen riippuu uskollisuudesta meidän Herramme evankeliumille.

Patriarkallinen siunaus suojelee, innostaa ja kannustaa meitä olemaan vanhurskaita. Patriarkallinen siunaus on iankaikkinen, joten se, mikä ei tapahdu meille tämän elämän aikana, saattaa toteutua tulevaisuudessa, sillä me ei päätetä Jumalan aikataulusta. Herra on sanonu: sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni.

James E. Faust on sanonut:
”Vaikka patriarkallinen siunaus sisältääkin neuvoja, lupauksia ja tietoja Herralta, meidän ei kuitenkaan tule odottaa, että siinä mainittaisiin kaikki, mitä meille tulee tapahtumaan, tai että siinä vastattaisiin kaikkiin kysymyksiimme. Jos siunauksessa ei mainita jotakin suurta tapahtumaa, kuten avioliittoa tai lähetystyötä, ei se tarkoita etteikö se voisi kuitenkin tapahtua.
Koska Jumala tuntee meidän kaikkien kyvyt, vahvuudet ja heikkoudet. Osoittaa hän meille patriarkallisen siunauksemme kautta, mitkä voisivat olla meidän mahdollisuutemme.

Meidän oma patriarkallinen siunaus on tarkoitettu ainoastaan meille itselle. Kun me saadaan se siunaus paperiversiona kotiin, meidän ei tulis taittaa sitä siististi ja panna sitä pois... sitä ei tulisi myöskään laittaa seinälle raameihin kaikkien nähtäväks. Se kanattaa laittaa paikkaan, josta meidän itse on helppo löytää se, koska me saadaan voimaa oman patriarkallisen siunauksemme lukemisesta. Omaa patriarkallista siunaustamme meidän tulisi lukea usein, rakastaa sitä ja erityisesti noudattaa sen ohjeita.
Kun me luetaan usein meidän patriarkallista siunausta, se voi kannustaa meitä, kun me ollaan murheellisia, vahvistaa meitä, kun me ollaan peloissamme, antaa meille rohkeutta, kun ollaan täynnä ahdistusta sekä kohottaa meitä, kun me ollaan hengessä heikkoja.

Itse en ole vielä hakenut omaa siunaustani, mutta tunnen että kohta on sen aika, ja koen että minulla on erittäin vahva todistus patriarkallisen siunauksen arvosta ja merkityksestä elämässämme. Elämä ilman patriarkallista siunausta on on kuin suunnistus ilman karttaa...

Unski3
06-07-2009, 09:38 PM
Patriarkallinen siunaus on todella kaikkea tuota mitä kerroit. Voin sanoa omasta kokemuksestani, että se oli tähänastisen elämäni voimakkain hengellinen kokemus, kun olin yhdessä vaimoni kanssa saamassa tuota siunausta. Vaikka saimme sen Saksan kielellä Sveitsissä niin silti hengellinen tunne oli tosi voimakas vaikkemme ymmärtäneet juuri mitään Saksan kielestä. Keskustelut kävimme tulkin välityksellä englanniksi. Valmistautuminen tuon siunauksen saamiseen on erityisen tärkeää, koska silloin ymmärrämme paremmin mistä itse asiassa on kysymys.
Siunaus on todella meille tarkoitettu Jumalan antama ilmoitus. Minun ja vaimoni kohdalla patriarkka puhui suoraan sellaisia asioita, joita hän ei voinut tietää elämästämme, mutta kaikki oli aivan niin kuin siunauksessa sanottiin ja monet tulevaisuuttamme koskevat ilmoitukset ovat myös käyneet toteen tuon siunauksen ilmoittamalla tavalla. Siinä oli mukana ehdollisuutta ja kun elimme noiden ehtojen mukaan, niin kaikki siunaukset myös ovat toteutuneet. Hengellinen kokemus oli valtava ja se on minulle ja vaimolleni ehdoton todistus evankeliumista ja Jumalan kanssakäymisestä meidän kanssamme. Tiedän, että kirkossamme on Jumalan hyväksymä valtuus ja pappeus ja kirkko on se sama Jeesuksen Kristuksen kirkko jonka Hän perusti maanpäällä ollessaan ja nyt se on palautettu Joseph Smithin kautta.

manzeli
06-07-2009, 09:44 PM
"Hengellinen kokemus oli valtava ja se on minulle ja vaimolleni ehdoton todistus evankeliumista ja Jumalan kanssakäymisestä meidän kanssamme."

Henkilökohtaisesti uskon ja olen aivan varma että tuo hetki kun siunaus anetaan, se on hetki, jolloin Herra puhuu suoraan meille patriarkan suun kautta. Siunaus ei tule patriarkalta, vaan se tulee suoraan Herralta. Jumala on todellakin tuolla hetkellä suoraan yhteydessä meihin !

Maya
06-07-2009, 09:51 PM
Minullekin oli patriarkan siunaus todella suuri asia. Minun siunaukseni on aina kirjoitusteni välissä. Siinä todellakin kehoitetaan minua lukemaan yhä uudelleen ja uudelleen sitä jotta ymmärtäisin elämäni tarkoituksen paremmin. Näin on myös tapahtunut. Se on minulle selvä ohjenuora ja kummasti aivan mahdottomilta tuntuvat lupaukset kuitenkin toteutuvat.
Kehottaisin kaikki joilla on tunne että tulisi hakea tuo siunaus hakemaan sen ettei käy niin kuin pojalleni, joka sanoi että ehtiihän tuon... sitten patriarkka sairastui ja nyt on odotettu yli puoli vuotta patriarkan paranemista ja lähetystyöhön lähtö pukkaa päälle. No ensiviikolle on sovittu aika, että ehdittin kuitenkin. Temppeliin menokin sitten edessä.

Unski3
06-07-2009, 10:11 PM
Minulle ei ole ollut hetkeäkään epäselvää, etteikö tuo ilmoitus tullut Jumalalta. Jumalan henki vallitsi tosi voimakkaana tuossa huoneessa. Me kaikki uuvuimme sen vaikutuksesta perusteellisesti. Kuulin myöhemmin tulkiltamme, että myös he menivät nukkumaan heti siunauksen jälkeen ja nukkuivat aika pitkään vaikka oli kirkas päiväaika. Mekin olimme nuoria mutta hengen vaikutuksesta väsyimme totaalisesti.
Myös patriarkka profetoi meille oman poismenonsa ja sekin hämmästytti meitä. Hän sanoi, että tulee ikävä sitä huonetta jossa on antanut monia siunauksia. Kysyimme, että aikooko hän muuttaa sieltä pois. Hän sanoi ettei ollut muuttamassa, mutta hänen aikansa tulee poistua tästä elämästä ja noin puolen vuoden kuluttua siitä hän kuoli.