PDA

View Full Version : Kysymyksiä ja vastauksia

Maya
04-02-2009, 01:21 PM
Toiselta nettisivustolta lainasin tämän:

*Miten pystyy takaamaan, että perheenjäsenet pysyvät vanhurskaina ja seuraavat selestisen valtakunnan korotukseen?
-Sitä ei todellakaan voi kukaan taata. Ensinnäkään ei kukaan voi taata paikka selestisessä kenellekkään : Minä Jumala annan anteeksi niille joille haluan, sinulta ihnminen vadiataan, että annat anteeksi kaikille... tai siis sinne päin Raamatusat. Meillä jokaisella on OMA tahtomme. Kaikki ei halua seurata selestisen valtakunnanlakeja. Kyllä meitä samastakin perheestä riittää vaikka kaikkiin taivaan osiin! Tietenkin vanhemmat toivoseeaan lapsilleen parasta toivovat heidät ylemmäksi.
*Mitä/mikä on ilon täyteys?
- Minulle se ainakin olisi että mahdollisimman moni niistä joita rakastan voisi olla kansani ikuisesti ja että pääsisimme hyvään paikkaan... ja sekin että saan palvella Jumalaa.
*Miksi pitäisi saada henkilapsia?
- Ei kenenkään ole niitä pakko saada. En aina itsekkään tiedä haluisinko niitä kun näissä maallisissa sisarissani ja veljissänikin on iinpaljon vaikeuksia. Taivaissa päa¨see sinne mihin haluaa jos haluaa henkilapsia pa¨¨asee siihen kouluun joka johtaa siihen.
*Onko mormonismi todella lakiuskonto esim. islamin tapaan?
- Ei ole
*Missä kohdin Jumalan armo astuu kuvaan, kun kaikki pitää "suorittaa itse"?
- Jumalan armo astuu kuvaan siinä, että vaikka kaikkemme yrittäisimme emme kuitenkaan pysty olemaan tarpeeksi hyviä. Tarvitsemem Jumalan armoa ja Jeesuksen Krsituksen uhria jokainen.
*Hämmästyksekseni myös luin, ettei riitä, että Isä Jumalalla ja hänen pojallaan on lihaa ja luuta olevan ruumis, vaan sellainen on myös Pyhällä Hengellä!
- Tuo oli minullekkin aivan uutta... tietolähteessäsi lienee jotakin vikaa. Tuo ei ole totta!
*He eivät siis voi olla kaikkialla kaikkien kanssa niin kuin lapsenuskoisesti olen ajatellut.
- Kun minä panen vauvan nukkumaan ja sen walketalken päälle olen minä tavallaan vauvani luona koko ajan ja kuulen pienimmänkin äännähdyksen. Voin tietenkin laittaa videokamerankin häntä vahtimaan ja itse ole muualla... pistä vaikka kännykkään streemaamaan että nään koko ajan mitä tapahtuu. Onhan niitä mahdollisuuksia nykyäänkin olla joka paikasa vaikak ei itse fyysisesti. Jumalan palvelijat ovat kaikkialla auttamassa Jumalaa. myäs sitä tietä on Jumala kaikkialla.
*Kuka mormonien kanssa sitten on, minne he rukouksensa lähettävät, kun eivät tiedä missä Jumala etc kulloinkin ovat?
- kyllä meidän kanssamme on Pyhä Henki ja Jumalakin tämän kautta. Lähetämme aina rukouksemme Jeesuksen Kristuksen nimessä Jumalalle, vähän niiku kännyllä puhuis. ei sitä koskaan tiedä missä kännyyn vastaava on.
*Ja missä se selestinen korotuspaikka on? Kolobillako?
- Tjaa..a Eikös sanota että hyvät saavat periä maan aikanaan...
* Miksi tällainen elementti on pitänyt tuoda uskontoon?
-Ei sitä ole mistään tuotu, Raamatussahan siitä puhutaan ja on puhuttu kautta aikojen. On tähtien kirkkauta ja kuun ja jopa auringonkin. Jumala on valkeus kai muistanet.
*Varmaan siksi, että uusi oppi poikkeaisi riittävästi muista ja hämmentäisi ihmisiä.
- Ei todellakaan. Tämähän on aivan selvää paljon selvempää kuin se oppi, miksi Raamattu muutettiin Konstantinuklsen käskystä.
*Ei tällaisesta ole kyllä Raamatussa puhuttu (tuskin Jeesuksen sanat Isäni tykönä on monia tiloja tai jotain sinne päin. En muista Hänen maininneen näitä t-alkuisia eikä selestistä valtakuntaa). Ja jos kyseessä olisi todella näin ratkaisevan tärkeä oppi kyllä siitä sekä VT että UT kertoisivat paljon, paljon painokkaammin. Tarkoitus tuskin on yrittään lukea ja tulkita rivien välistä omiin oppeihin sopivia asioita.
- Kyllä niitä löytyy muualtakin en nyt ehdi etsimään... Juutalaisen tavan, mukaan niitä tosin ei nimitetty niiden oikeilla nimillä vaan tieto piilotettiin vertauksiin ym.

Hittihop
04-20-2009, 11:23 AM
En oikein temppelistä paljoa tiedä muuta kuin että pyhäpaikka on ja sinne kannattaa mennä. Ajattelin kysyä että kai naisetkin saa käydä temppelissä kasteita tekemässä?

Maya
04-20-2009, 11:35 AM
Joo ja tytöt kanssa. Olin viimeviikolla ja minut kastettiin mm. mieheni mummon puolesta. :) Oli todella ihana kokemus olla taas Temppelissä.. tosin Ruotsissa. Suomen Temppeli on todella kaunis. Muista mennä aina, kun saat mahdollisuuden.