View Full Version : Ensimmäinen kosketuksesi mormoneihin?
Minulla oli pop yhtye nimeltä Osmonds. Olin jan ole edelleen suuri Osmond fan. Näin heidät kerran Chigagossa 72 ja sen jälkeen 2000 Bransonissa Missorissa. Nykyään ainakin Wayne tuntee minut ja varmaan Merrillkin.
Siinä on veljessarja joka on todella upea! Yrittiväthän poikien mainostajat saada heidät joutumaan kiinni huumeista, mutta he kieltäytyivät moisesta kunniasta, vaikka se olikin niin pop silloisten tähtien kohdalla. Mutta Osmondsit pysyivät uskollisina.
Nyt kaikki paitsi Jimmy ovat yli 50 ja he edelleen esiintyvät. Vähän aikaa sitten he vetivät 50 vuotis esiintymis showta ympäri maailmaa. 50 vuotta lavalla ... aioka hyvä saavutus!
Osmondseilla on edelleen vahva kannattajajoukko ja se on vaan saanut lisää jäseniä nuorista jotka myös pitävät heidän musiikistaan.
Muistan kuinka kerran kuussa ilmestyvässä 16 lehdessä oli joskus hieman myös heidän uskonnostaan. Se herätti minussa kiinnostusta.
30m kultalevyä ja yli 77 miljoonaa levyä on myyty
http://www.youtube.com/watch?v=Rp-JAZQJWcc
Hollywood star2003: http://www.youtube.com/watch?v=OySwd4U2UhA&feature=related
Suosion huipulla: http://www.youtube.com/watch?v=eY2TXEcsQh4&feature=related
Sama 2008 http://www.youtube.com/watch?v=Gq8-315Nz7g&feature=related
:):D:p
http://www.youtube.com/watch?v=3C765h0S7Go&feature=related
Aito tyyppi
04-09-2010, 05:51 PM
90-luvulla muistaakseni kiinnitin ensimmäistä kertaa huomiota lähetyssaarnaajiin. Näin siis kaksi siististi puettua nuorta miestä nimikyltit rinnassa. Vuosia myöhemmin tarkastelin lähemmin ja huomasin kylteissä lukevan vanhin se ja se. Sinällään oudoksutti, kun pojat olivat niin nuoria, että miksi vanhin, vaikka ikä ei vielä päätä huimaa. Esimerkiksi jehovan todistajien seurakunnissa vanhimmat on oikeastikin vanhempia miehiä.
Näin myös espoon puolella sijaitsevan helsingin temppelin valmistumisen ihan alkutekijöistään asti, koska asun aika lähellä. Kuljen myös päivittäin temppelin ohi. Todella hieno on!
En ole koskaan keskustellut yhdenkään mormonin kanssa kasvotusten.
mikael
04-10-2010, 11:47 AM
Ennen Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkkoon liittymistä olin tavallinen passiivinen luterilainen. Iltarukoukseni pidin melko säännöllisesti. Olen uskonut Kristukseen niin kauan kuin muistan. Tuon uskon sain Evankelisluterilaisen kirkon kautta, koska asuin olosuhteissa, joissa ei juuri muusta kirkosta tai suunnasta ollut tietoa. Silloin tällöin kävi mielessäni alkukirkko ja huomasin, että Ev.-lut. kirkko ei kaikin osin ole samanlainen. En silti pysähtynyt tarkemmin ajattelemaan syitä erilaisuuteen. Tutkin kaikenlaista muutakin kuten teosofisia ajatuksia. Niitä minulle tarjoili äitini. Sain häneltä luettavaksi useita spiritualistisia kirjoja. Olen aina etsinyt totuutta, mutta en ole tietänyt mistä sen voi löytää.
Uskonnolliseen pohdiskeluun uudesta näkökulmasta minut herätti v. 1959 keväällä keskustelu MAP-kirkon lähetyssaarnaajien kanssa. He tulivat ovellemme. En ollut kotona, mutta vaimoni pyysi heitä tulemaan, kun olen paikalla. Tästä alkoi mielenkiintoinen vaihe elämässäni. Heti alussa huomasin, että nämä nuoret miehet olivat vakavissaan siitä, mitä he kertoivat. Tunsin, että heistä huokui totuudellisuus, jota kunnioitin ja jota olin itsekin tuntenut. Halusin saada selville, mitä he ajattelivat.
Kesän ajaksi heidän käynteihinsä tuli tauko. Heidän opetuksensa ei ollut saanut minussa vielä aikaan sydämen muutosta, vaan elin kuten ennenkin elämää, joka ei ollut evankeliumin mukaista. Syksyllä he palasivat. Nyt alkoi tapahtua. Ymmärsin, että Kristuksen alkukirkosta oli tapahtunut luopumus. Apostolista johtoa ei enää ollut, vaikka niin oli tarkoitus olla. Tästä oli osoituksena mm. se, että Juudaksen tilalle valittiin Mattias.
Aloin lukea Mormonin kirjaa. Muistin hyvin sen kohdan, että Kristus sanoi hänellä olevan myös muita lampaita, jotka saavat kuulla Hänen äänensä. - Siis: saavat tavata hänet. Mormonin kirjan kansaan sopi täydellisesti tuo maininta muista lampaista. Alettuani lukea Mormonin kirjaa havaitsin pian, ettei kukaan kirjoita sellaista kirjaa petosmielessä. Se kehotti kaikkeen hyvään ja uskomaan Kristukseen.
Tunsin, että Kristus oli jälleen kutsunut profeetan ja palauttanut kirkkonsa. Siinä on kaikki juuri niin kuin alkukirkossa. Halusin liittyä Kristuksen kirkkoon. Olin kova tupakkamies, mutta tupakointi oli lopetettava ennen kuin ketään kastetaan tähän kirkkoon. Sama koskee alkoholin käyttöä. Sain motivaation lopettaa haitallisten aineiden (myös kahvin ja mustan teen) käytön. Tupakasta olin pyrkinyt eroon ennenkin siinä onnistumatta, mutta nyt se parin epäonnistuneen yrityksen jälkeen onnistui. Se toi minulle suurta iloa.
Olen ollut MAP-kirkon jäsen yli 50 vuotta. Olen kiitollinen mormoni -lähetyssaarnaajille siitä, että sain tietää palautetusta kirkosta. Kristukseen uskosta olen kiitollinen Evankelis-luterilaiselle kirkolle. Se oli pohja sille, että saatoin ottaa vastaan palautetun kirkon ja Kristuksen evankeliumin sellaisina kuin ne olivat alussa.
Olen minä kerran tavannut mormonin. Tämä ihminen on nyt edesmennyt se selvisi tältä foorumilta. Hänet tunteville annan tuntomerkin, jotta sävelsi kuulemma laulun temppelin portaista.
Kirjoitan tämän viestin huumorilla, mutta yritän silti kirjoittaa asiallisesti hänestä.
Jossain toisessa viestissäni aiemmin kerroin, että meille tuli sukulainen käymään vaimonsa kanssa ensi kertaa, olivat mormoneja. Minä laitoin keittiössä kahvin ja voileivät ja tiedustelin heiltä, jotta voisinko tarjota kahvia. En tuolloin tiennyt, että mormonit eivät juo kahvia. No, he kieltäytyivät, mutta eivät sanoneet syytä. Enkä toki sitä heiltä kysynytkään. Ihmettelin, mutta en pannut pahakseni.
Olin tuolloin 20-kymppinen vanhempien luona asuva. Mies alkoi soitella minulle, soitteli muutaman kerran. Sukututkimuksesta puhuimme, sitä kun harrastin tuolloin. Sitten annoin ymmärtää, että en ole kiinnostunut hänestä enempää. Jos hän olisi sanonut olevansa mormoni, sitten olisin ehkä siitä voinut jutella lisää.
:D
On suomalaiset aika ... miksi sitä sanoisi... hitaita ja jäykkiä. Niitä pelotti varmaan kovasti, että mitä heistä ajattelet. Eivät saaneet suustaan sitä, että ovat mormoneja... aika hassu juttu eikä aina johdu häpeämisestäkään. Varmaan ajattelivat rakentaa siltaa ja kysyä myöhemmin jos haluaisit mormonin Kirjan. Joidenkin on ikäväkyllä todella vaikeata kertoa olevansa mormoni. :o
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.