mirja99
01-30-2009, 03:42 PM
Jostain syystä onnistun aina keräämään tammikuuksi hirmuisen määrän tekemistä ja yleensä sen lisäksi onnistun viettämään muutaman päivän flunssan kourissa. Nyt kun viimeisiä päiviä tammikuusta viedään katselen lääkekaappini sisältöä ja totean sen hyvinkin autioksi (mainitusta flunssasta johtuen).
Omassa lääkekaapissani pidän säilytyksessä perusvaraston lääkkeitä, jotka normaaliolosuhteissa pystyn käyttämään ennen niiden vanhentumista. Toisin kuin ruokavaraston kanssa ei lääkkeitä tulisi käyttää enää niiden vanhennuttua. Kaikilta ihmisiltä tulisi löytyä edes omat sekä perheenjäsenten käytössä olevat lääkkeet sekä uusitut reseptit
Oman lääkekaappini sisältö on kutakuinkin seuraavanlainen:
Ibuprofeenia 30 tablettia
Panadolia 10-30 tablettia
"flunssa" jauhetta (finrex, panadol hot ym.) vähintään 1 laatikko
antihistamiineja 100 tablettia
kyypakkauksia 1-3
kortisoonivoidetta tuubi
maitohappobakteeri kapseleita noin 100 kapselia
c-vitamiinia (tutkitusti lyhentää flunssaa päivällä)
d-vitamiini ja kalsium valmistetta
kylmä geeliä
vaihtelevasti myös b-vitamiini valmistetta tai muuta monivitamiini valmistetta
lisäksi sieltä löytyy erinnäinen määrä teippejä (urheilu sekä haava), sidoksia ym. pakastimessa minulla on myös monikäyttöinen kylmä/lämpö pussi.
Totesin viime flunssan aikana että on super inhottavaa lähteä apteekkiin jos omasta kaapista ei löydy särkylääkettä. Lisäksi minulla on särkylääke levyjä lähes joka kassissa joita käytän sekä perusvarasto myös töissä.
Mitä sinun lääkekaapistasi löytyy? Mitä tuotetta pidät ehdottoman välttämättömänä varautumisena? Oletteko lisänneet 72h pakkauksiin myös peruslääkkeitä?
Omassa lääkekaapissani pidän säilytyksessä perusvaraston lääkkeitä, jotka normaaliolosuhteissa pystyn käyttämään ennen niiden vanhentumista. Toisin kuin ruokavaraston kanssa ei lääkkeitä tulisi käyttää enää niiden vanhennuttua. Kaikilta ihmisiltä tulisi löytyä edes omat sekä perheenjäsenten käytössä olevat lääkkeet sekä uusitut reseptit
Oman lääkekaappini sisältö on kutakuinkin seuraavanlainen:
Ibuprofeenia 30 tablettia
Panadolia 10-30 tablettia
"flunssa" jauhetta (finrex, panadol hot ym.) vähintään 1 laatikko
antihistamiineja 100 tablettia
kyypakkauksia 1-3
kortisoonivoidetta tuubi
maitohappobakteeri kapseleita noin 100 kapselia
c-vitamiinia (tutkitusti lyhentää flunssaa päivällä)
d-vitamiini ja kalsium valmistetta
kylmä geeliä
vaihtelevasti myös b-vitamiini valmistetta tai muuta monivitamiini valmistetta
lisäksi sieltä löytyy erinnäinen määrä teippejä (urheilu sekä haava), sidoksia ym. pakastimessa minulla on myös monikäyttöinen kylmä/lämpö pussi.
Totesin viime flunssan aikana että on super inhottavaa lähteä apteekkiin jos omasta kaapista ei löydy särkylääkettä. Lisäksi minulla on särkylääke levyjä lähes joka kassissa joita käytän sekä perusvarasto myös töissä.
Mitä sinun lääkekaapistasi löytyy? Mitä tuotetta pidät ehdottoman välttämättömänä varautumisena? Oletteko lisänneet 72h pakkauksiin myös peruslääkkeitä?