PDA

View Full Version : Kirjoista

Maya
04-22-2008, 08:16 AM
Deseret Bookstoressa on myynnissä useita tosi hyviä kirjoja. Harmi vaan että ne on tilattava niin kaukaa ja että ne ovat englannin kielisiä. Olen kuullut että esim. kirja "The Other Side OF Heaven" on käännetty suomeksi ja sitä voi ostaa tilauksesta seurakuntien kirjastosta. Kyseinen kirja kertoo erään kirkon johtajan lähetystyöaikaisista koke muksista kaukaisella saarella... joku muu voi kertoa tarkemmin. Olen nähnyt elokuvan, kirja taitaa olla, kuten tavallista, vielä parempi.

Deseretissä on paljon nuorten kirjoja etenkin nykyään sellaisia seikkailu, mielikuvitus sarjoja. Scottin Alcemist ja seuraava kirja Flemmingistä ovat hyviä. Ei ole tekemistä Colehon kirjan kanssa. Toinen hyvä sarja on The Door Within.... ihan kiva nuorten kirja, kirjoittja tosin kirjoitta helpompaa tekstiä, eli ei niin kuvaavaa, pojille sopivaa. Poikani (15) joka ei mitenkään erikoisemmin pidä lukemisesta luki nuo molemmat sangen nopeasti, englanniksi.

Luin juuri The Brothers nimisen kirjan... kirja oli niin mielenkiintoinen, että en pystynyt laskemaan sitä käsistäni. Nyt vain hankkimaan toinen osa.

Sisar Dewin kirjat ovat todella mielenkiintoisia ja hengellisiä...

Mietin tässä kuinka suuri olisi näiden enemmän mielikuvitusta kuin oppia käyttävien kirjojen käännös tarve?? Uskoisin mm. The Brothersilla olevan mahdolllisuuksia myös kirkkoomme kuulumattomien kiinnostukseen.

Kertokaapa mitä kirjoja olette lukeneet ja suositelkaa niitä tässä ketjussa. Laittakaa käännöstöivomuksia kirjoista, joita olisi ehkä hyvä saada suomalaisten ulottuville muutenkin.

Carita
04-22-2008, 06:39 PM
Juu, The Other Side of Heaven, jonka Vanhin John H. Groberg kirjoitti lahetystyostaan on hyva.

Tassa nopeasti muutama kirja joista itse pidin kovasti. Jos haluatte tietaa enemman naista kirjoista niin vastaan parhaani mukaan.

Alonzo L. Gaskill : " Unlocking the doctrine of the Fall, The Savior and The Serpent"

Presidentti Hinckleyn tytar Virginia H. Pearce: "A Heart Like His, Making Space for God's Love in Your Life."

Camille Fronk Olson : " Mary, Martha and Me , Seeking the One Thing that Is Needful"

S. Michael Wilcox: " When Your Prayers Seem Unanswered"

Nama ovat hyvia kirjoja lukea. Kaikkien pitaisi loytya DeseretBook.comista

Unski1
04-22-2008, 09:13 PM
Olen lukemassa parhaillaan Hugh Nibleyn kirjaa Maailma ja Profeetat. Se on valtavan hieno analyysi profeettojen tarpeellisuudesta. Tosi monipuolinen ja monelta katsantokannalta käsitelty eri aiheita. Mukana paljon alkukirkon jälkeisiä pohdintoja, mietteitä, apostolisten isien kertomaa jne. Tekisi mieli lainata sieltä paljon asioita joista keskustellaan palstoilla. Kun olisi nettiversio niin olisi helpompi lainata.

Sitten on Perintömme, joka on lyhyt katsaus Jeesuksen Kristuksen Kirkon historiaan.

Minulla on myös suomeksi John H. Grobergin kirja Taivaan tuolla puolen.

Uskommeko Kristusta kirjoittanut Stephen E. Robinson

Kristuksen Kirkko Suomessa Kirjoittanut Anna-Liisa Rinne.

Sitten minulla on vielä eräs mielenkiintoinen elämänkerta kirja "Kasperin Elämä" se on vaarnamme patriarkan elämänkerta, joka on täynnä mielenkiintoisia tapahtumia sekä omasta elämästä, että kokemuksia krkossaolosta.

Maya
05-15-2008, 12:07 PM
Nyt on menossa toinen ja kohta kolmas osa kirjasarjasta jonka aloitti The Brothers! Tosi hyvä kirjasarja...pitäis varmaan kääntää suomeksi! Kirjailija : Steward!
Nuorten hyviäkirjoja on mm. Scottin the Alchemistaja sen toinen osa... (ei sama kun se oikeen kuuluisa alkemisti kirja)
Sanokaa vaan onkokirjoja joita olisi käännettävä niin ehkä saamme aikaiseksi senkin.

Unski1
05-18-2008, 09:24 PM
Kirjoja jotka voisivat olla mielenkiintoisia löytyy tästä linkistä

Lehi in the Wilderness (http://www.nephiproject.com/Book%20Page.htm)